ترک اعتیاد

کلینیک ترک اعتیاد ارزان

آیا واقعا در کلینیک ترک اعتیاد ارزان می توان برای همیشه ترک کرد؟ امروزه بیشتر کسانی که قصد ترک مواد مخدر را دارند به علت هزینه های بالای مراکز ترک اعتیاد، ترجیح می دهند که این عمل را در خانه یا مکان های دیگری انجام دهند. هزینه های ترک اعتیاد وابسته به تجهیزات و دارویی هایی است که در کلینیک های ترک اعتیاد استفاده می شوند.

اما با کمی جست وجو و تلاش شما می توانید کلینیک یا بیمارستان برای ترک اعتیاد مورد نظر خود را با هزینه های مناسب بیابید. در این مقاله قصد داریم در مورد کلینیک ترک اعتیاد با هزینه ارزان با شما صحبت کنیم؛ بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کلینیک ترک اعتیاد ارزان از کجا پیدا کنیم؟

این ممکن است سوال خیلی از افراد خواستار ترک باشد که کلینیک ارزان قیمت و با تعرفه پایین را از کجا می شود پیدا کرد؟  در قسمت قبلی به این موضوع اشاره کردیم که شما با کمی صبر و جست وجو می توانید، یک مرکز ترک اعتیاد مناسب و ارزان پیدا کنید.

از جمله این مراکز می توان به بیمارستان دل آرام اشارهکرد که با مجرب ترین کادر درمانی و تجهیزات مخصوص به افراد بیمار کمک می کند تا اعیتاد خود را برای همیشه کنار بگذارند.

هرینه کلینیک ترک اعتیاد ارزان

هزینه ای که باید به کلینیک پرداخت شود، بستگی به زمان بستری شدن بیمار و داروهای مورد استفاده دارد، که این موضوع ممکن است در افراد متفاوت باشد. برخی از کلینیک ها خصوصی نیز جلسات مشاوره برگزار می کنند که این مسئله هزینه جداگانه دارد.

⇐ حتما بخوانید: سایکوز ناشی از مواد و شیشه

خدمات کلینیک ترک اعتیاد ارزان

خدماتی که درکلینیک های ترک اعتیاد ارائه می شوند، به نوع مواد مصرفی فرد و داروهای و تجهیزات مورد نیاز برای ترک وابسته است. در این کلینیک ها، ابتدا مراحل پذیرش انجام شده و همانطور که گفتیم نوع ماده مصرفی مشخص می شود. سپس روش ها و داروهای مورد نیاز برای ترک، آماده می شوند.

از جمله این خدمات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خدمات کلینیک ترک اعتیاد ارزان
خدمات کلینیک ترک اعتیاد ارزان

آیا در کلینیک ترک اعتیاد ترک کردن قطعی است؟

تعرفه کم و هزینه های درمان پایین در کلینیک های ترک اعتیاد ارزان، به این معنا نیست که خدمات کم و نامناسبی در این کلینیک ها ارئه می شود. ارزان بودن کلینیک ها به دلیل مناسب بودن قیمت ها و هزینه های آن است. همانطور که گفتیم هزینه های درمان در مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران بستگی به نوع مواد مصرفی توسط شخص، دارد.

کلینیک های ترک اعتیاد،حق دریافت هزینه های اضافی از بیماران را ندارند.

درمان غیر دارویی در کلینیک ترک اعتیاد ارزان

بیماران مبتلا به اعتیاد، معمولا از نظر روحی روانی نیز احتیاج به درمان دارند. درمان غیر دارویی اعتیاد، از جمله روش هایی است که بیمار را از لحاظ روحی هم درمان می کند. طبق تحقیقات به عمل آمده در رابطه با اعتیاد، روان درمانی درکنار درمان بوسیله دارو نتایج خوبی را به دنبال دارد.

در شیوه درمان غیر دارویی یا همان روان درمانی، جلسه های مشاوره ای بصورت جمعی یا فردی برگزار می شود، که افراد در این جلسات می توانند با مشاور خود صحبت کرده و مشکلات خود را بگویند و با دریافت حس خوبی جلسه مشاوره را ترک کنند.

کار درمانی در کلینیک ترک اعتیاد

در روش کار درمانی فرد را با انجام انواع کار ها مشغول می کنند تا کمی ذهن او را از مصرف مواد و فشار های روحی و روانی دور کنند. این کار ها عبارنتد از:

  • کارهای هنری مثل کشیدن نقاشی
  • بافتن فرش و قالی
  • هنر درمانی
  • و غیره

انجام ورزش هایی مثل :

  • والیبال
  • فوتبال
  • پینگ پنگ
  •   انواع کلاس های شناخت درمانی
  • و غیره

کار درمانی روش خوبی برای دور نگه داشتن فرد بیمار از انواع فشار های روحی و بازگشت دوباره او به سمت مواد است.

درمان بلند مدت در کلینیک ترک اعتیاد ارزان

در این دوره طولانی مدت درمان، با استفاده از دارو میزان وسوسه شدن فرد نسبت به مصرف موارد را کاهش می دهند و با مصرف این دارو ها فرد به زندگی خود ادامه می دهد. در این دوره طولانی مدت، مصرف داروها تحت نظر یک پزشک ماهر انجام میگیرد چرا که مقدار دوز مصرفی در موفق بودن ترک تاثیر بسیاری دارد.

این نوع درمان با، جلسات مشاوره، یافتن ریشه و علت مصرف مواد توسط شخص، نابودی سموم موجود در بدن بیمار، درمان بدون استفاده از مکمل های جایگزین، درمان و کنترل بیماری های روحی روانی فرد و غیره همراه است.

درمان بلند مدت در کلینیک ترک اعتیاد ارزان
درمان بلند مدت در کلینیک ترک اعتیاد ارزان

تست روانشناسی در کلینیک ترک اعتیاد

تست روانشناسی در کلینیک های ترک اعتیاد از اهمیت بسیاری برخوردار است. این نوع تست ها به فرد کمک می کنند تا دقیق ترین راه تشخیص و درمان خود را با توجه به شرایطی که دارد پیدا کند. همچنین به تیم روانشناسی کمک می کند تا علت استفاده فرد از مواد مخدر را بیابند و راه های مناسبی برای درمان آن ارائه دهند.

⇐ حتما بخوانید: بهترین متخصص روانپزشک ایران

تست های روانشناسی انواع گوناگونی دارند، که هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند. از جمله تست های روانشناسی می توان به موارد زیراشاره کرد.

  • تست ارزشیابی سلامت روان
  • تست شناختی
  • ارزش یابی شخصیت
  • و غیره

سخن پایانی

ما در این مقاله در رابطه با ترک اعتیاد، درمان بلند مدت و کوتاه مدت اعتیاد، کاردرمانی برای درمان اعتیاد، انواع تست ها، خدمات ارائه شده در کلینیک های ترک اعتیاد، هزینه کیلنیک های ترک اعتیاد وغیره صحبت کردیم. اگر هرگونه سوال یا مشکلی درباره مسئله ترک اعتیاد دارید می توانید با کارشناسان و کادر درمانی بیمارستان دل آرام در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما