کلینیک تخصصی اعتیاد

کلینیک تخصصی اعتیاد

کلینیک تخصصی اعتیاد چه کاری انجام میدهد؟ علائم ابتلا به اعتیاد چیست؟ انواع اعتیاد چیست؟ بسیاری از کلینیک های روانپزشکی در زمینه ترک اعتیاد فعالیت دارند که مرکز روانپزشکی دل آرام نیز یکی از این مجموعه ها محسوب می شود. به همین دلیل قصد داریم که به بررسی اعتیاد از زوایای مختلف بپردازیم.

اعتیاد موضوع مهمی است که امروزه بسیاری از مردم جامعه ما به انواع مختلف آن مبتلا هستند و از آن رنج می برند. از آنجایی که اعتیاد عوارض اخلاقی و رفتاری مختلفی به همراه دارد، مشکلات فرهنگی زیادی را به وجود می اورد که به همین دلیل به عنوان یک موضوع مهم به آن نگاه می شود و درمان آن اهمیت زیادی به همراه دارد.

معمولا کسانی که به اعتیاد مبتلا می شوند، در ابتدا خود متوجه بروز این مشکل نیستند و زمانی که از ماده مخدر و یا سایر وسایلی که به آن اعتیاد پیدا کرده اند، دور می شوند، آنگاه درمی یابند که وضعیت بدی دارند و علائمی در آنها پدیدار می شود.

کلینیک تخصصی اعتیاد چه کاری انجام میدهد؟

کلینیک تخصصی اعتیاد در واقع به کسانی که مبتلا به اعتیاد هستند، کمک می کند که با راهکارهای روانی و جسمی مختلف بتوانند اعتیاد خود را کنار بگذارند و مانند یک فرد سالم و عادی در جامعه بدون ابتلا به اعتیاد حضور یابند.

این کلینیک ها از تخصص روانپزشکان و روان درمانگران بهره می برند و تمامی مراحل درمان اعتیاد را به صورت کاملا علمی انجام می دهند.

 

کلینیک تخصصی اعتیاد

 

انواع اعتیاد چه می باشد؟

اعتیاد میتواند از نظر نوع به 2 گروه ذکر شده در بخش زیر تقسیم بندی شود:

اعتیاد رفتاری

اعتیاد رفتاری در واقع به معنای عادت بیش از حد به انجام امور و یا فعالیت هایی است که هیچ فایده ای ندارند و به صورت وسواس گونه توسط فرد به کار می روند. به عنوان مثال: استفاده بیش از حد از موبایل و یا بازی های کامپیوتری، قمار، اینترنت و یا عادت به مصرف مواد غذایی بدون اشتها میتواند از اعتیاد رفتاری باشد که باید برای برطرف کردن آن اقدام نمود و در روانپزشکی ها می توان برای انجام این روش های درمانی اقدام کرد.

اعتیاد به مواد مخدر

یکی از شایع ترین و خطرناک ترین انواع اعتیاد را میتوان اعتیاد به مواد مخدر در  نظر گرفت که آثار مخرب آن علاوه بر خود شخص، خانواده او  و سایر مردم جامعه را نیز تهدید می کند.

امروزه پزشکان بر این باورند که اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری است و ناشی از مشکلات روحی و روانی است که به همین دلیل در کلینیک تخصصی اعتیاد از کمک روان پزشکان و مشاوران برای درمان آن کمک گرفته می شود.

لازم به ذکر است که اعتیاد به مواد مخدر به عنوان اعتیاد به مواد شیمیایی نیز در جامعه شناخته می شود.

علائم ابتلا به اعتیاد چیست؟

اعتیاد در هر یک از انواع ذکر شده آن در صورتی که در افراد ایجاد شوند، با علائمی از قبیل زیر همراه هستند:

  • کاهش سطح تمرکز
  • افت عملکرد کاری و تحصیلی
  • کاهش سطح انرژی
  • وابستگی شدید به نوع موادی که فرد به آن اعتیاد دارد
  • احساس سردرگمی و کلافگی در صورت دور ماندن از ماده مورد نظر
  • ایجاد تغییرات ظاهری بسیار فاحش در چهره فرد مبتلا به اعتیاد مواد مخدر
  • و…

انواع روش های درمان اعتیاد در کلینیک تخصصی اعتیاد

در کلینیک های تخصصی ترک اعتیاد برای برطرف کردن و درمان نمودن این مشکل از روش های مختلفی استفاده می شود که این روش ها از قبیل زیر هستند:

مشاوره روان پزشکی

مشاوره روانپزشکی یکی از بهترین و موثرترین راهکارهای ترک اعتیاد در انواع مختلف آن محسوب می شود که در کلینیک های تخصصی روانپزشکی و یا ترک اعتیاد به کار می رود.

در این جلسات مشاوره، روان درمانگر با شناسایی مشکلات روانی فرد معتاد به او در ترک اعتیاد کمک می کند و این روش برای کسانی که به دلیل دور شدن از احساسات رنج آور به اعتیاد روی آورده اند، بسیار موثر واقع می شود.

از طرف دیگر این روش برای اعتیاد های رفتاری نیز بسیار کارامد و مناسب خواهد بود.

درمان دارویی

درمان دارویی معمولا در جهت ترک اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی به کار می رود و به بیماران کمک می کند که اعتیاد آنها عود نکند و یا در حین ترک شرایط مناسب تری داشته باشند.

لازم به ذکر است که معمولا برای درمان دارویی باید از روش های دیگر ترک اعتیاد مانند: روان درمانی نیز استفاده کرد و هر دوی این روش ها را در کنار هم به کار برد تا نتیجه بهتری به دست آید.

درمان رفتار شناختی cbt چیست؟

یکی از راهکارهایی که از آن در جهت ترک اعتیاد در کلینیک تخصصی اعتیاد بهره گرفته می شود، درمان رفتار شناختی CBT است که به افکار و عواطفی که موجب پریشانی افراد می شود، تمرکز دارد.

در این روش درمانی، پزشک میتواند رفتارهای اعتیاد آور را شناسایی کند و راهکارهایی برای مقابله با آنها به بیمار ارائه دهد که استفاده از آنها در جهت کاهش و یا برطرف کردن این عادات موثر باشد.

این روش در درمان انواع اعتیاد بسیار موثر است و معمولا به عنوان اولین راهکار برای بیماران به کار گرفته می شود تا پس از آن اگر نتیجه مناسبی بر روی بیمار نداشت، از روش های دارویی و یا سایر روش ها برای بیمار استفاده گردد.

بخش پایانی در مورد کلینیک تخصصی اعتیاد

اگر می خواهید که یک کلینیک تخصصی اعتیاد پیدا کنید و به آن مراجعه نمایید، بهتر است تا به مرکز درمانی و روانپزشکی دل آرام در این زمینه مراجعه کنید تا از صفر تا صد مراحل ترک را در این مجموعه اانجام دهید.

در مرکز روانپزشکی دل آرام میتوانید توسط پزشک ویزیت شوید و مراحل ترک اعتیاد در انواع مختلف آن را آغاز کنید و یا در صورت نیاز برای ترک در همین مجموعه بستری گردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و خلاص شدن از این بیماری خطرناک با همکاران ما از طریق تلفن های تماس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما