کاردرمانی

کاردرمانی بزرگسالان

کاردرمانی بزرگسالان چیست و هدف از به کار بردن آن چه می باشد؟ چه کسانی به کاردرمانی نیاز پیدا می کنند؟ بهترین مرکز کاردرمانی بزرگسالان در تهران کجاست؟ کادرمانگر به چه کسی گفته می شود؟ در مجموعه تخصصی دل آرام با ما همراه باشید تا این موارد را تحت بررسی قرار دهیم.

مراکز روانپزشکی و روان شناسی امور درمانی مختلفی را برای بیماران انجام می دهند و همه روش های درمانی آنها به منظور افزایش سطح سلامتی روحی و جسمی است.

شاید با خود فکر کنید که یک روانپزشک چگونه میتواند بر روی مسائل جسمی افراد تاثیر بگذارد. در این خصوص باید اشاره کنیم که تمامی مشکلات و بیماری هایی که در انسان پدیدار می شوند با مغز و ذهن در ارتباط هستند و تاثیر بسیار زیادی از قابلیت های مغز انسان می گیرند.

از این جهت بسیاری از بیماری ها ریشه روانی و ذهنی دارند که بر روی جسم نیز تاثیر می گذارند و برای برطرف کردن آنها روانپزشکان و راهکارهای درمانی انها بسیار موثر واقع می شوند.

یکی از روشهای درمانی که در مراکز تخصصی روانپزشکی برای بیماران مختلف انجام می شود، کاردرمانی است که در ادامه آن را از زوایای مختلف بررسی خواهیم کرد.

کاردرمانی بزرگسالان چیست و هدف از به کار بردن آن چه می باشد؟

کاردرمانی که به آن ارگوتراپی و یا آکیوپیشنال تراپی نیز گفته می شود که در آن بر روی ویژگی های مختلف جسمی و روانی بیماران کار می شود؛ با این وجود میتوان گفت که کاردرمانی بر روی تمامی ابعاد و ویژگی های روحی و جسمی بیماران موثر واقع می شود.

اصلی ترین هدف از به کار بردن این روش درمانی، کمک به بیماران برای بازیابی قوای از دست رفته آنها و بهبود توانایی های انها است. به عبارت دیگر مهمترین هدف برای استفاده از این روش درمانی را میتوان کمک به افراد و بیماران برای کسب استقلال بیشتر در انجام امور روزمره آنها است تا بدون نیاز به کمک دیگران بتوانند مسائل روزمره خود را انجام دهند.

کاردرمانگر به چه کسی گفته می شود؟

کادرمانگر به کسی گفته می شود که به صورت تخصصی بر روی علوم مختلفی که در کاردرمانی بزرگسالان موثر هستند، تسلط دارد؛ یعنی از علم فیزیولوژی، آناتومی و روان شناسی کاملا اگاه است.

این شخص با آگاهی از این علوم، میتواند به بیماران بر اساس شرایط جسمی و روحی انها تمرین هایی را ارائه دهد و برای آنها دوره درمانی را مشخص کند تا بیمار با استفاده از کادرمانی به بهبودی برسد. لازم به ذکر است که یک کاردرمانگر از شروع تا پایان روند درمان در کنار بیمار خواهد بود و در انجام این تمرین ها بیمار را یاری خواهد کرد.

کاردرمانی بزرگسالان
کاردرمانی بزرگسالان

چه کسانی به کاردرمانی نیاز پیدا می کنند؟

بیمارانی که مبتلا به مشکلات و شرایط متفاوتی هستند، از کاردرمانی بزرگسالان میتوانند استفاده کنند که این بیماران از قبیل زیر شناخته می شوند:

  • بیماران مبتلا به سندرو داون
  • مبتلایان به اسکیزوفرنی
  • مبتلایان به فوبیا
  • سالمندانی که قوای حرکتی خود را از دست داده اند
  • مبتلایان به آرتروز
  • مبتلایان به فلج مغزی
  • مبتلایان به سرطان
  • کسانی که از ام اس رنج می برند
  • کودکانی که روند رشد انها به تاخیر افتاده است
  • کسانی که با اختلالات یادگیری مواجه هستند
  • مبتلایان به بیماری اوتیسم
  • کسانی که با مشکلات مربوط به سلامتی ذهن و رفتار رو به رو هستند
  • افرادی که در معرض آلزایمر قرار دارند
  • و…

بر اساس این موارد میتوان گفت که استفاده از روش درمانی ذکر شده هیچ محدوده سنی مشخصی ندارد و هر کسی در هر محدوده سنی ممکن است که به کادرمانی نیاز پیدا کند و توسط پزشک معالج استفاده از این روش برایش تجویز شود.

مزایای کاردرمانی بزرگسالان چیست؟

کاردرمانی مزیت های زیادی به همراه دارد و به روند بهبودی بیماران کمک می کند. به کمک این روش کسانی که از مشکلات حرکتی رنج می برند و قوای عضله های خود را از دست داده اند، میتوانند به بازیابی قوای خود کمک کنند و به عنوان مثال: بزرگسالانی که به دلایل مختلف قادر به راه رفتن نیستند و یا نمی توانند حرکت کنند، امکان بازیایی قدرت حرکتی خود را خواهند داشت و میتوانند بدون نیاز به کمک دیگران راه بروند و یا سایر امور خود را انجام دهند.

علاوه بر آن کودکانی که به دلیل ابتلا به سندروم داون قادر به شناسایی امور نیستند و نمی توانند آنها را انجام دهند، مهارت های لازم را به دست می آورند و بسیاری از فعالیت های روزمره را بدون کمک انجام خواهند داد.

به صورت کلی کاردرمانی بزرگسالان نه تنها باعث افزایش رفاه حال بیماران می شود، بلکه نزدیکان این افراد نیز با بهبود یافتن آنها در شرایط بهتری قرار می گیرند و از زحمات و فشارهای وارد شده بر آنها کاسته می شود.

بهترین مرکز کاردرمانی در تهران کجاست؟

برای کاردرمانی بزرگسالان در تهران مراکز مختلفی وجود دارند اما به جرات یکی از بهترین این مراکز، مجموعه درمانی و تخصصی دل آرام است که شرایط بسیار مناسبی را برای هموطنان عزیز ما فراهم کرده است. در مجموعه دل آرام میتوانید تحت نظر پزشک قرار بگیرید تا مشخص شود که به این روش درمانی نیازی دارید و یا خیر.

از طرف دیگر بیمارستان دل آرام، سایر روش های درمانی روانپزشکی و روان شناسی مانند: خنده درمانی، روان درمانی، جلسات مشاوره روانشناسی و …. را نیز برای شما همطونان عزیز انجام خواهد داد.

کلام پایانی در مورد کاردرمانی بزرگسالان

کاردرمانی بزرگسالان باید حتما از سوی پزشک مناسب برای بیماران تشخیص داده شود و تعداد جلسات مورد نیاز آن مشخص گردد. د رنتیجه بدون تجویز پزشک قادر به استفاده از این روش درمانی نخواهید بود.

پس اگر میخواهید که به بهبود وضعیت خود و یا عزیزانتان بپردازید و نیاز به این روش را بررسی کنید، به بهترین مراکز درمانی مراجعه کنید تا در بهترین شرایط و توسط بهترین کاردرمانگر ها تحت درمان قرار بگیرید.

در صورت نیاز به افزایش اطلاعات خود در این زمینه و یا کسب راهنمایی های بیشتر با ما د در مجموعه دل آرام در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما