نوروفیدبک

هزینه نوروفیدبک

هزینه نوروفیدبک چه قدر است؟ عوامل موثر در هزینه نوروفیدبک چیست؟ اگر کسب اطلاع از این مسائل برای شما خواننده محترم حائز اهمیت است، تا بخش پایانی همراه ما بمانید.

نوروفیدبک یکی از روش های درمانی است که در بیمارستان ها و مراکز درمانی روانپزشکی برای بیماران در شرایط مورد نیاز به کار برده می شود؛ این روش درمانی در جهت برطرف کردن بیماری هایی همچون: بیش فعالی، اختلالات یادگیری، ترس، اضطراب، مصرف مواد مخدر، میگرن و … مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع نوروفیدبک به این شکل انجام می شود که در آن امواج الکتریکی مغز به کمک حسگرهایی از الکترود مورد بررسی قرار می گیرند تا بیماری های ذکر شده تحت کنترل در آید و امکان درمان و بهبود آنها ایجاد شود. این حسگر ها به پوست سر متصل می شوند و فعالیت های مغزی را به صورت تصویر نمایش می دهند.

هزینه نوروفیدبک چه قدر است؟

هزینه نوروفیدبک برای تمامی بیماران که به آن نیاز دارند و یا از سوی روانپزشک به کار گرفتن آن برایشان تجویز شده است، یکسان نخواهد بود بلکه مسائل مختلفی بر روی آن موثر واقع می گردند و بر اساس آنها هر کسی باید هزینه متفاوتی در این زمینه بپردازد.

به همین دلیل در مجموعه روانپزشکی دل آرام امکان تعیین هزینه دقیق این روش درمانی وجود نخواهد داشت.

هزینه نوروفیدبک
هزینه نوروفیدبک

عوامل موثر در هزینه نوروفیدبک

مهمترین عوامل و مسائلی که بر روی هزینه نوروفیدبک تاثیرگذار هستند را میتوان به شرح زیر در نظر گرفت:

بیمه تکمیلی نوروفیدبک

بیمه تکمیلی همانطور که می دانید از معتبرترین و مهمترین بیمه های رایج در کشور است که خدمات درمانی مختلفی را پوشش می دهد. بسیاری از افراد که از این نوع بیمه استفاده می کنند، امکان بهره بردن از خدمات روانپزشکی نوروفیدبک تحت پوشش بیمه تکمیلی خود را نیز خواهند داشت. با این وجود بر حسب نوع بیمه تکمیلی و خدماتی که به بیمار ارائه می دهد، به میزان متفاوتی در کاهش هزینه های نوروفیدبک موثر واقع می گردد و کسانی که این بیمه را در اختیار داشته باشند با هزینه کمتری در مقایسه با دیگران میتوانند نوروفیدبک را انجام دهند.

در خصوص بیمه تکمیلی نوروفیدبک باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که بهترین گزینه برای کاهش هزینه های نوروفیدبک با بیمه تکمیلی مراجعه به مراکز روانپزشکی طرف قرارداد با بیمه تکمیلی است. اما اگر این مساله را رعایت نکنید، این امکان وجود دارد که در کاهش هزینه ها با بیمه مشکلاتی ایجاد شود.

مراکز نوروفیدبک دولتی

مراکز نوروفیدبک دولتی نیز در کاهش هزینه های این روش موثر هستند؛ زیرا انواع مختلف خدمات درمانی در زمینه های گوناگون در  مراکز دولتی با صرف هزینه کمتری انجام می شوند.

به همین دلیل اگر برای استفاده از این روش درمانی به مراکز درمانی دولتی مراجعه کنید، مسلما هزینه کمتری باید بپردازید.

مراکز نوروفیدبک خصوصی

علاوه بر بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی، بیمارستان های خصوصی روانپزشکی نیز خدمات نوروفیدبک را ارائه می دهند. در مراکز خصوصی به دلیل استفاده از تجهیزات پیشرفته تر و فراهم بودن شرایط مناسب تر، هزینه های درمانی بالاتر است و بیمارانی که در بیمارستان های خصوصی از نوروفیدبک استفاده کنند، باید هزینه بالاتری را بپردازند.

تعداد دفعات نیاز به نوروفیدبک

نوروفیدبک مانند هر روش درمانی دیگری به تعداد جلسات متعددی نیاز دارد تا نتیجه مورد نظر حاصل از آن به دست آید. در نتیجه بیماران ممکن است که بر حسب شرایط خود به تعداد جلسات متفاوتی نیاز داشته باشند. به همین دلیل هر بیمار به میزان تعداد دفعاتی که از این روش درمانی استفاده می کند، باید هزینه بپردازد و هر چه قدر که جلسات نوروفیدبک برای بیماران کمتر شوند، هزینه نیز کاهش می یابد.

سال

یکی دیگر از مسائلی که باید آن را در خصوص هزینه نوروفیدبک موثر بدانید، سالی است که در آن برای دریافت این خدمات اقدام می کنید. همان طور که می دانید در کشور ما نرخ تورم زیاد است و روز به روز با افزایش قیمت ها در زمینه های مختلف رو به رو هستیم.

از این جهت سالی که برای دریافت این خدمات درمانی اقدام می کنید نیز در هزینه تاثیرگذار است و پیشنهاد می کنیم که اگر این روش برای شما یا عزیزانتان تجویز شده است در مدت زمان کوتاه برای انجام آن اقدام کنید تا شاهد افزایش تعرفه ها در این زمینه نباشید.

چگونه میتوان از افزایش هزینه نوروفیدبک جلوگیری کرد؟

برای آنکه از افزایش هزینه نوروفیدبک جلوگیری کنید و با صرف هزینه کمتری به دریافت این خدمات درمانی بپردازید، همان طور که در بخش های فوق اشاره شد، می توانید از بیمه تکمیلی استفاده کنید و یا در مراکز درمانی دولتی به دریافت این خدمات بپردازید.

از طرف دیگر تسریع در دریافت این خدمات نیز می تواند عامل دیگری برای کاهش هزینه های شما باشد.

اما علاوه بر این مسائل، نکته دیگری که باید برای کاهش هزینه های درمانی نوروفیدبک به آن توجه کنید، جلوگیری از وقفه افتادن بین جلسات درمانی است. در صورتی که در روند درمانی خود یا عزیزانتان وقفه بیندازید، این امکان وجود دارد که تاثیرات جلسات قبلی از بین بروند و مجبور شوید که دوره درمانی را از ابتدا آغاز کنید که این موضوع نیز باعث افزایش هزینه های شما می شود.

پس به این منظور به هیچ وجه در جلسات وقفه ایجاد نکنید و نظم آنها را بر هم نزنید.

کلام پایانی

در مجموعه دل آرام بررسی کردیم که هزینه نوروفیدبک چه قدر است؟ با توجه به مسائلی که در این زمینه مطرح شد، برای دریافت این خدمات درمانی با بهترین شرایط و مقرون به صرفه ترین قیمت میتوانید از خدمات روانپزشکی بیمارستان دل آرام استفاده کنید و از روند درمان رضایت داشته باشید.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما