دانستنی

هزینه بستری در بیمارستان روانپزشکی

هزینه بستری در بیمارستان روانپزشکی چه قدر است؟ چه مسائلی در هزینه بستری بیمارستان روانپزشکی تاثیر گذار هستند؟ آیا می خواهید در رابطه اطلاعاتی کسب کنید؟ در مجموعه روانپزشکی دل آرام با ما همراه باشید تا این مطلب را با هم بررسی کنیم.

بیماری های روانی در جوامع مختلف بسیار شایع هستند و افراد بسیار زیادی بر حسب تجویز پزشک روانشناس به بستری شدن در بیمارستان های روانی نیاز دارند تا تحت کنترل، درمان و مداوا قرار بگیرند و شرایط بهتری به دست آورند و در نهایت در صورت امکان سلامتی خود را باز یابند.

با این وجود عده بسیار زیادی از مردم ما قصد دارند که از هزینه بستری در بیمارستان روانپزشکی مطلع شوند.

هزینه بستری در بیمارستان روانپزشکی

تمامی بیمارستان های روانپزشکی و یا سایر انواع مراکز درمانی، هزینه بستری شدن را به صورت شبانه از بیماران دریافت می کنند؛ بدین شکل که بیمار به ازای هر یک شبی که در بیمارستان بستری می شود باید مبلغی را پرداخت کند.

با این وجود هر چه تعداد شب و روزهایی که بیمار در آن بستری می شود، بیشتر باشد، هزینه نیز افزایش می یابد.

اما لازم به توضیح است که تعداد روزهای بستری شدن در بیمارستان روانپزشکی تنها عامل موثر در هزینه بیماران نخواهد بود؛ بلکه مسائل دیگری نیز در این خصوص موثر واقع می شوند.

 

هزینه بستری در بیمارستان روانپزشکی
هزینه بستری در بیمارستان روانپزشکی

هزینه بستری شدن در بیمارستان دولتی روانپزشکی

هزینه بستری شدن در بیمارستان دولتی روانپزشکی با انواع خصوصی متفاوت است. به عبارت دیگر بیمارستان های روانپزشکی دولتی به دلیل آنکه تحت مدیریت دولت هستند، از تعرفه های دولتی برخوردارند و خدمات درمانی در آنها بسیار ارزان تر و مناسب تر از بیمارستان های خصوصی است.

بنابراین بیماران برای بستری شدن در بیمارستان دولتی روانپزشکی به صرف هزینه بسیار کمتری نیاز خواهند داشت.

هزینه بستری شدن در بیمارستان خصوصی روان پزشکی

همان طور که در بخش فوق اشاره شد، هزینه بستری شدن در بیمارستان خصوصی روان پزشکی بیشتر از انواع دولتی است. اما لازم به توضیح است که مراکز خصوصی از خدمات درمانی با کیفیت تری برخوردار هستند و تجهیزات بهتر و جدیدتری را به کار می برند.

علاوه بر آن امکانات و خدماتی که در این نوع بیمارستان ها به بیماران ارائه داده می شود بسیار بیشتر و متفاوت تر از بیمارستان های دولتی روانپزشکی است. به همین دلیل به عنوان گزینه ایده آل تری شناخته می شوند و کسانی که به پرداخت هزینه آن مشکلی ندارند، بهتر است که بیماران خود را در این مراکز بستری کنند.

عوامل موثر در هزینه بستری در بیمارستان روانپزشکی

علاوه بر آنکه خصوصی و دولتی بودن بیمارستان های روانپزشکی در هزینه آن تاثیر گذار است، عوامل دیگری را نیز در این زمینه باید مد نظر قرار دهید که آنها را میتوان به شرح زیر در نظر گرفت:

بیمه خدمات درمانی و نوع آن

یکی از موثرترین عوامل موثر در هزینه بستری بیمارستان روانپزشکی بعد از مسائل فوق، بیمه خدمات درمانی و نوع آن است. به صورت کلی در کشور ما بیمه های درمانی مختلفی وجود دارند که برخی از معروف ترین آنها قابل استفاده در زمینه بیماری های اعصاب و روان است.

به عنوان مثال: بیمه تامین اجتماعی، تکمیلی، نیروهای مسلح، بیمه بانکی و … از بیمه های رایج و بسیار معروف در کشور ما هستند که می توان از انها در رابطه با خدمات درمانی روانپزشکی استفاده کرد.

با این وجود کسانی که تحت پوشش این نوع بیمه ها باشند می تواند هزینه های درمانی خود را کاهش دهند. اما باید اشاره کنیم که میزان کاهش هزینه درمان با هر یک از این بیمه ها متفاوت است و از طرف دیگر مرکز درمانی از نظر دولتی و یا خصوصی بودن نیز در آن تغییراتی ایجاد می کند؛ زیرا برخی از بیمه ها همچون تامین اجتماعی در مراکز دولتی کاهش هزینه بیشتری خواهد داشت.

نوع بیماری روانی که بر اساس آن به بستری شدن نیاز است

همانطور که می دانید بیماری های روانی دارای انواع مختلفی هستند و هر یک از آنها شرایط متفاوتی را در بیمار به وجود می آورد. از این جهت هزینه بستری در بیمارستان روانپزشکی برای هر یک از انواع بیماری های اعصاب و روان متفاوت است و باید آن را در عوامل موثر در هزینه مد نظر قرار داد.

روش های درمانی که برای بیمار به کار برده می شوند

برای هر نوع بیماری که در این زمینه ایجاد می شود، از روش های درمانی متفاوتی استفاده می گردد تا بیمار به بهبودی برسد یا وضعیت بهتری پیدا کند؛ هر یک از روش های درمانی نیز هزینه مختص به خود را خواهند داشت و به کار بردن آنها به هزینه بستری شدن بیمار در بیمارستان می افزاید.

بدین معنا که علاوه بر هزینه بستری شدن و اشغال کردن تخت در بیمارستان، باید هزینه روش های درمانی را نیز پرداخت کرد.

به عنوان مثال: برخی از بیماران در این زمینه به عکسبرداری نیاز دارند، برخی دیگر به استفاده از روش qeeg، نوروفیدبک، بیوفیدبک و یا … نیاز خواهند داشت.  عده دیگری نیز ممکن است که فقط به درمان های دارویی نیاز داشته باشند و یا روش های درمانی تهاجمی و کم تهاجمی برای آنها لازم نباشد.

شهر و استان

معمولا هزینه های بستری در شهرها و استان های مختلف یکسان نیست بلکه برخی از شهرها با هزینه بیشتری به ارائه خدمات درمانی در مقایسه با شهرهای کوچک تر می پردازند. پس باید این موضوع را نیز در بررسی هزینه ها مد نظر قرار دهید.

کلام پایانی

هزینه بستری در بیمارستان روانپزشکی دل آرام بسیار مقرون به صرفه و مناسب است اما از طرف دیگر خدمات درمانی این بیمارستان خصوصی بسیار ایده آل خواهد بود زیرا از تخصص بهترین پزشکان روانپزشک و پیشرفته ترین تجهیزات در آن استفاده می شود.

بیمارستان دل آرام یک مجموعه کاملا تخصصی است که تنها به ارائه خدمات روانپزشکی می پردازد و از تمامی روش های درمانی تهاجمی، کم تهاجمی و غیر تهاجمی در این مجموعه در خصوص همه انواع بیماری ها بهره می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما