الکتروشوک

هزینه الکتروشوک چه قدر است؟

هزینه الکتروشوک چقدره؟ الکتروشوک(ECT) در علم روانپزشکی برای درمان بیماری های مختلف اعصاب و روان از روش های مختلفی استفاده می شود که هر یک از این روش ها متناسب با نوع بیماری و وضعیت بیماران از سوی پزشک معالج تجویز می شوند.

به عبارت دیگر روش های جدیدی که امروزه در این حوزه مورد استفاده قرار می گیرند، تاثیر زیادی در درمان بیماری های بسیار سخت و پر اهمیت دارند که از این جهت به کار گرفتن انها افزایش یافته است و بیماران زیادی توسط این روش های جدید، وضعیت بهتری پیدا کرده اند و بهبود یافته اند.

اما الکتروشوک چیست؟ هزینه الکتروشوک چه قدر است؟ عوامل موثر در هزینه شوک درمانی چیست؟ در مجموعه روانپزشکی دل آرام به بررسی این پرسش ها و پاسخ آنها خواهیم پرداخت. به این منظور تا انتهای این مطلب در کنار ما بمانید.

الکتروشوک از جمله این روش های جدید به حساب می آید که کسب اطلاع از هزینه آن بسیار حائز اهمیت است.

الکتروشوک چیست؟

الکتروشوک در واقع به یک روش جدید و تهاجمی برای درمان بیماری های روانی گفته می شود که امواج الکتریکی را در بدن بیمار ایجاد می کند تا میزان اختلالات و مشکلاتی که بیمار با آن مواجه است، کاهش یابد.

استفاده از این روش تحت بیهوشی کامل بیمار انجام می شود و جریان های ضعیف برق از طریق الکترود هایی که بر روی سر نصب می شوند، به سایر اعضای بدن راه می یابند.

از روش الکتروشوک درمانی به منظور برطرف کردن و کاهش عوارض بیماری هایی همچون: اسکیزوفرنی، درمان اختلالات افسردگی، اختلالات خلقی، بیماری دو قطبی و … استفاده می شود.

هزینه الکتروشوک چه قدر است؟

هزینه شوک درمانی برای تمامی کسانی که به آن نیاز دارند، یکسان نیست بلکه هر بیمار بر حسب شرایط باید هزینه ای در این راه بپردازد.

بنابراین امکان تعیین یک مبلغ دقیق در این راستا وجود ندارد بلکه باید هر شخصی برای کسب اطلاع از این موضوع به صورت شخصی به پزشک یا بهترین بیمارستان اعصاب و روان مراجعه کند، تا امکان کسب اطلاع از هزینه برای بیمار خود را داشته باشد.


بیشتر بدانید: بیمارستان روانپزشکی خصوصی


از طرف دیگر باید اشاره کنیم که فاکتورها و عواملی بر روی هزینه این روش موثر هستند که این مسائل نیز تغییراتی در هزینه الکتروشوک به وجود می آورند و قادرند تا به هزینه آن بیفزایند یا از آن بکاهند.

عوامل موثر در هزینه شوک درمانی
عوامل موثر در هزینه شوک درمانی

عوامل موثر در هزینه شوک درمانی چیست؟

مهمترین عواملی که در هزینه شوک درمانی موثر واقع می شوند و آن را بالا یا پایین می کنند، از قبیل زیر شناخته می شوند که برای محاسبه هزینه باید از آنها آگاه باشید:

تعداد جلسات شوک درمانی

تعداد جلسات شوک درمانی مهمترین مساله ای است که در هزینه شما و بیمارتان تاثیر خواهد داشت. هزینه الکتروشک درمانی به صورت جلسه ای تعیین می شود و هر کسی بر حسب تعداد جلساتی که از این روش استفاده کند، باید هزینه ای بپردازد.

بنابراین اگر یک بیمار به تعداد جلسات بیشتری از الکتروشوک درمانی نیاز داشته باشد، باید هزینه بالاتری پرداخت کند.

لازم به توضیح است که تعیین تعداد جلسات شوک درمانی برای هر بیمار از سوی پزشک معالج او صورت می گیرد و بر حسب گفته های پزشک باید از این روش استفاده شود.

مرکز درمانی روانپزشکی انتخاب شده برای انجام این کار

مراکز درمانی که الکتروشوک را برای بیماران و متقاضیان انجام می دهند، در تهران و سایر شهرستان ها بسیار متعدد هستند. اما از آنجایی که مراکز مختلف شرایط گوناگونی دارند و کیفیت ارائه خدمات انها یکسان نیست، هزینه های درمانی در انها متفاوت است.

در نتیجه برای محاسبه هزینه دقیق نیاز به این دارید که مرکز روان درمانی را انتخاب کنید تا بیشتر بتوانید از مخارج خود در این زمینه آگاه شوید.

پزشک معالج

پزشکانی که در زمینه روان درمانی و یا الکتروشوک درمانی فعالیت می کنند، دستمزد و شرایط متفاوتی دارند. به عنوان مثال: پزشکان در تجربه، مهارت و تخصص یکسان نیستند و معمولا گروهی از پزشکان که شهرت و مهارت بیشتری دارند، از دستمزد بالاتری برخوردار هستند.
پس اگر الکتروشوک درمانی توسط این نوع پزشکان برای بیمار شما انجام شود، هزینه درمان کمی بالاتر خواهد بود.

خصوصی یا دولتی بودن مرکز درمانی

مراکز درمانی روانپزشکی به صورت خصوصی و دولتی فعالیت می کنند که مراکز دولتی از تعرفه دولتی برخوردار هستند و نرخ خدمات درمانی پایین تری در مقایسه با مراکز خصوصی دارند. به همین دلیل بیمارانی که توسط مراکز درمانی دولتی الکتروشوک را انجام دهند، هزینه بسیار کمتری را در این زمینه خواهند پرداخت.


بیشتر بدانید: بهترین بیمارستان روانپزشکی


بیمه خدمات درمانی به همراه نوع و شرکت ارائه دهنده آن

بیمه خدمات درمانی دارای انواع مختلفی است که برخی از بهترین انواع آن مانند بیمه تکمیلی برای کاهش مخارج الکتروشوک درمانی مناسب و قابل استفاده هستند.

به همین دلیل کسانی که تحت پوشش این نوع بیمه ها قرار گرفته باشند، قادرند تا هزینه های خود را کاهش دهند و با مبلغ کمتری جلسات شوک درمانی را بگذرانند.

بیمه خدمات درمانی در پرداخت هزینه الکتروشوک
بیمه خدمات درمانی در پرداخت هزینه الکتروشوک

لازم به توضیح است که بیمه های معتبر درمانی در مراکز خصوصی نیز قابل استفاده خواهند بود و امکان بهره بردن از مزایای آنها در بهترین بیمارستان روانژزشکی با بیمه وجود خواهد داشت.

سخن پایانی

هزینه الکتروشوک برای شما همطونان عزیز در بیمارستان دل آرام تهران بسیار مناسب خواهد بود که در صورت تمایل میتوانید از خدمات درمانی و تخصصی این مجموعه استفاده کنید. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتری در این رابطه نیاز دارید، از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

به خاطر داشته باشید که بیمارستان روانپزشکی دل آرام با بهترین متخصصین همکاری می کند و از جدیدترین تجهیزات درمانی استفاده می نماید.

در این مجموعه میتوانید خدمات درمانی روانپزشکی مختلفی از قبیل: نوروفیدبک، بیوفیدبک، کاردرمانی، بازی درمانی، خنده درمانی و … را نیز دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما