ترک اعتیاد

بهترین مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران

یکی از راه های موثر برای افرادی که دچار بیماری اعتیاد شده اند مراجعه به مرکز ترک مواد مخدر می باشد. مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران با روش های مختلفی انواع مواد مختلف مخدر، مواد محرک، مواد توهم زا و غیره را درمان می کند.

مراکز خصوصی ترک اعتیاد گزینه مناسب تری برای درمان این بیماری است؛ چرا که از امکانات ویژه ای برخوردار هستند. و از متد هایی از جمله هنر درمانی و موسیقی درمانی کمک می گیرند.

ویژگی بهترین مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران

یک مرکز ترک اعتیاد باید دارای ویژگی‌های متفاوت و مهم می‌باشد یکی از معیارهای اصلی و مهمی که می‌تواند داشته باشد کادر مجرب و با تجربه‌ای است که در آن آماده خدمت رسانی هستند. کمپ ترک مواد مخدر لازمه داشتن مجوز و تاییدیه‌های رسمی است که از طرف سازمان می‌گیرد. همچنین یک مرکز باید امکانات رفاهی و بهداشتی مناسبی داشته باشد.

مرکز ترک اعتیاد چگونه جایی است؟

امروزه اعتیاد به صورت چشمگیری رو به افزایش است. تمامی مراکز کمپ ترک اعتیاد و کلینیک‌های تخصصی در تلاش هستند که بتوانند با امکانات رفاهی فرهنگی و غیر ه و محیطی آرام بیماران اعتیاد را درمان کنند. مرکز ترک اعتیاد دارای محیطی آرام است که با استفاده از روش‌های قانونی و مجوز دار بیماران اعتیاد را درمان می‌کنند.

روش درمان مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران

روش‌های گوناگونی برای درمان کردن افراد بیمار وجود دارد که طبق قوانین و روش های هر مرکز، زیر نظر پزشک، هزینه ها و در محیطی آرام درمان می شوند.
برخی از این روش‌ها شامل روش همگانی، روش دارویی، روش یابویی، روش سرم تراپی و سایر روش‌های دیگر کلینیک‌ها و مراکز کمپ ترک اعتیاد می‌شود.

کادر درمان مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران

کادر درمان در مرکز ترک اعتیاد دارای نقش مهم و اصلی می‌باشد. افرادی که به عنوان کادر درمان شناخته می‌شوند دارای مدرک‌های معتبر و تجربه‌های زیادی می‌باشند. می‌توانند از صدمات حاصل از ترک اعتیاد را کاهش بدهند و آنها را درمان کنند.
به عنوان مثال پزشک، روانپزشک، روانشناس و مشاور جزئی از کادر درمان مرکز ترک اعتیاد می‌ باشند.

امکانات مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران

امکانات کلینیک تخصصی اعتیاد شامل موارد زیر هستند:

خدمات درمانی

یکی از خدماتی که می‌تواند مرکز ترک اعتیاد ارائه دهد خدمات درمانی است. خدمات درمانی هر فرد با فردی دیگر متفاوت است. این خدمات درمانی که ارائه می‌شود باید دارای بروز ترین و پیشرفته‌ترین خدماتی باشد که آنها ارائه می‌دهند.

پزشک متخصصی که در مرکز ترک اعتیاد قرار دارد با معاینه اولیه تشخیص می‌دهد که بیمار از چه روش و خدمات درمانی بهره ببرد.

امکانات مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران
امکانات مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران

بیشتر بخوانید: سایکوز ناشی از مواد و شیشه


امکانات رفاهی

امکانات رفاهی باعث به وجود آمدن آرامش بیشتر فرد می شود. این امکانات شامل استخر، اتاق VIP،باشگاه، وسایل ورزشی و بازی است. محیط و امکاناتی که در دسترس هستند در روند بهبود بیمار تاثیر دارد.

خدمات آموزشی

خدمات آموزشی مرکز ترک اعتیاد، بسیار در روحیه بیمار می‌تواند تاثیرگذار باشد و خود بیمار می‌تواند با اطلاع از فعالیت‌ها و برنامه های آموزشی، کمپ خود را انتخاب کند. خدمات آموزشی توسط مشاور و به صورت گروهی انجام می‌شود. در این آموزش روش پیشگیری کنترل ترک و رفتار با بیمار را شرح می‌دهند.

تغذیه مناسب در مرکز ترک اعتیاد

توجه به تغذیه و مواد غذایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد از معیارهای مد نظر یک مرکز ترک اعتیاد مناسب است. افرادی که بیمار هستند برای آنها تغذیه دارای اهمیت بالایی نمی‌باشد اما هنگامی که این سم از بدن دفع خواهد شد، بدن بیمار ضعیف می‌شود.

اگر این ضعف بدنی را با تغذیه مناسب برطرف نکنیم دچار صدمات و مشکلات بیشتری می شود.

بررسی مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران

هنگام ورود و انتخاب یک مرکز ترک اعتیاد باید فاکتورهای لازم را مورد توجه قرار دهید. در این مقاله با فاکتور های لازم آشنا می شویم.

اعتبار کمپ ترک اعتیاد

اعتبار یک کمپ باعث اعتماد مردم می شود. به دلیل شرایط سخت گرفتن مجوز های لازم مراکز کم و انگشت شماری از این ویژگی برخوردار هستند. از کجا متوجه شویم که یک مرکز ترک اعتیاد دارای مجوز های لازم است؟

هنگام بستری شدن بیمار متوجه این موضوع خواهید شد، زیرا کمپ هایی که مجوز ندارند حق بستری کردن بیمار را ندارند.

برنامه درمانی مرکز ترک اعتیاد خصوصی در تهران

هر فردی بر اساس شدت و ضعف بیماری ، برنامه درمانی آن نیز متفاوت است. این برنامه بر اساس وضعیت خانوادگی، جسمی، روحی، اجتماعی و فردی نوشته و قابل اجرا است. و هیچ برنامه و نسخه ثابتی برای همه بیمارها نوشته نمی شود.

مدت درمان

مدت درمان نیز به همان عواملی بستگی دارد که در مطالب بالا گفته شد. از بدو ورود تا پایان درمان بیمار تحت نظر پزشک می باشد. و فرد به تنهایی نمی تواند که از شر این بیماری رهایی پیدا کند حتی بیمارانی که اقدام به خود درمانی کرده اند نیز بعد از مدتی دچار مواد مخدر شده اند.


بیشتر بخوانید: بیمارستان برای ترک اعتیاد


وجود تجهیزات رفاهی عالی

وجود وسایل و تجهیزات رفاهی باعث آسوده خاطری و آرامش بیمار می شود. بالا بودن سطح رفاهی و تجهیزات یک مرکز ترک اعتیاد نشانه کیفیت و بالا بودن کیفیت ان است.

اهداف درمانی کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران

مهمترین هدفی که مرکز ترک اعتیاد دارد فراهم کردن محیطی پر از آرامش و فراهم کردن تجهیزات و برنامه غذایی مناسب هر بیمار است. محیطی که برای بیمار فراهم شود باید حس اعتماد به نفسی به ان القا نماید. حس تحقیر شدن و مجرم بودن باعث تضعیف روحیه بیمار می شود.

اهداف درمانی کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران
اهداف درمانی کمپ ترک اعتیاد خصوصی در تهران

برنامه غذایی مناسب

برنامه غذایی برای بیمار ها دارای مواد قندی بسیاری است. در برنامه غذایی که با کمک مشاوران نوشته می شود معمولا مواد غذایی دارای کربوهیدرات ، چربی های خوراکی مانند امگا ۳، مکمل هایی که کو فاکتور آنزیمی هستند.

ادامه روند درمان بعد از ترک

هنگامی که به یک مرکز ترک مراجعه می‌کنید توجه داشته باشید که ایده‌ها و آینده نگری برای درمان بعد از ترک اعتیاد را نیز به شما ارائه دهند. در مطالب بالا راجع به ویژگی‌های یک مرکز ترک اعتیاد گفته شد که به صورت کوتاه مدت و هنگامی که فرد در مرکز قرار دارد صورت میپذیرد.

اما برنامه‌های بلند مدتی که باید بعد از درمان و بعد از ترک بیمار صورت بگیرد را مورد توجه قرار دهید.

سخن پایانی

با افزایش روز افزون مواد مخدر در سال‌های اخیر و در تمامی سنین، تاسیس مراکز ترک اعتیاد در کشور رواج پیدا کرده است. برای پیدا کردن مرکز ترک اعتیاد معتبر و قابل اعتماد باید با توجه به مواردی همچون موارد ذکر شده می توتنید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما