اختلال افسردگی

سریع ترین درمان افسردگی

افسردگی چیست؟ سریع ترین درمان افسردگی چیست؟ درمان افسردگی شدید در خانه چگونه است؟ بهترین راهکار برای درمان افسردگی شدید چیست؟ در صورتی که به کسب اطلاعات در این زمینه نیاز دارید، با ما در مجموعه روانپزشکی دل آرام همراه بمانید.

بیماری هایی که به روان و اعصاب مربوط می شوند، بسیار متعدد و بی شمار هستند که هر یک از آنها به نوعی روح و روان انسان را تحت تاثیر قرار میدهد و در زندگی اختلال ایجاد می کند. از این جهت درمان بیماری های روحی و روانی همچون سایر بیماری های جسمی از اهمیت برخوردار است و باید برای درمان آنها اقدام شود.

افسردگی یکی از رایج ترین و شایع ترین بیماری های روحی و روانی در میان مردم کشور ما است که عده زیادی از آن رنج می برند و با آن رو به رو هستند. اما لازم به توضیح است که این بیماری درجه بندی مشخصی دارد و به صورت شدید، متوسط و جزئی دسته بندی می شود.

افسردگی چیست؟

افسردگی در واقع به معنای غمگین بودن در مدت طولانی است و بروز این بیماری روحی موجب می شود که افراد به اموری که قبلا به انها علاقه داشته اند بی تفاوت و بی میل شوند.

علاوه بر آن کاهش تمرکز، خستگی بیش از حد و احساس نیاز به تنهایی و عدم تمایل به حضور در اجتماعات نیز از دیگر علائم این بیماری است که اگر افراد را با این علائم مشاهده کنید، یا در خود این نشانه ها را داشته باشید، باید به وجود بیماری افسردگی پی ببرید.

سریع ترین درمان افسردگی چیست؟

برای درمان افسردگی روش های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها نتیجه سریع تری را به همراه دارند و برخی دیگر به مدت زمان بیشتری برای ارائه نتیجه نیاز دارند. سریع ترین درمان افسردگی را میتوان مکمل های دارویی و ضد افسردگی در نظر گرفت که از سوی پزشک روانشناس به بیماران تجویز می شود.

به عبارت دیگر روانپزشک با بررسی وضعیت بیماری که به افسردگی مبتلا است، در صورتی که نیاز به تجویز دارو را در آن احساس کند، داروهای ضد افسردگی به او تجویز می نماید. اما اگر پزشک استفاده از این دارو ها را به هر دلیلی صلاح نداند، از راهکارهای درمانی دیگر استفاده می کند.

مکمل های دارویی ضد افسردگی تاثیر مناسبی بر روی این بیماری دارند و اثرات انها در مدت زمان بسیار کوتاهی قابل مشاهده خواهد بود. به همین دلیل در اغلب مواقع این دارو ها برای کسانی که مبتلا به افسردگی شدید هستند تجویز می شود.

سریع ترین درمان افسردگی
سریع ترین درمان افسردگی

درمان افسردگی شدید در خانه

درمان افسردگی شدید در خانه نیز امکان پذیر است اما  در مقایسه با روش فوق بسیار سخت تر خواهد بود. برای درمان افسردگی در درجات مختلف آن میتوان از راهکارهای خانگی زیر استفاده کرد:

ورزش کردن

ورزش کردن را میتوان به عنوان معجزه برای درمان افسردگی مد نظر قرار داد. تمامی روانپزشکان توصیه می کنند که افراد مبتلا به افسردگی یا حتی کسانی که در آستانه ورود به این بیماری هستند، حتما در طول روز ورزش کنند و در کلاس های ورزشی شاد و مفرح مانند: رقص، ایروبیک و … شرکت نمایند.

شرکت در کلاس های آموزشی گروهی

شرکت در کلاس های آموزشی گروهی به میزان زیادی در درمان افسردگی موثر است و فرد را از دنیای غم انگیز خود دور می کند. این روش را میتوان به عنوان سریع ترین درمان افسردگی در خانه مد نظر قرار داد که در این روش بدون نیاز به کمک پزشک میتوانید برای مقابله با این بیماری اقدام کنید و جلوی پیشرفت آن را بگیرید. زیرا هر چه قدر که انسان بیشتر خود را از محیط های اجتماعی دور کند، به میزان بیشتری به تنهایی عادت می کند و رفته رفته افسردگی در او افزایش می یابد.

کاهش مصرف کافئین در وعده های خوراکی

مصرف بیش از حد کافئین در طول روز موجب می شود که خواب انسان دچار اختلال شود و مشکلاتی در آن به وجود آید. زمانی که خواب مختل می شود، انسان در طول روز احساس خستگی و خواب آلودگی خواهد داشت و این مساله در وضعیت روحی او نیز تاثیر می گذارد و احساس نشاط را از او دور می کند. بنابراین بهتر است که برای جلوگیری از ابتلا به افسردگی به میزان مناسبی کافئین در روز مصرف کنید.

مصرف ویتامین d به میزان کافی

یکی از مهمترین عوامل ابتلا به افسردگی کمبود ویتامین d در بدن انسان است. کسانی که سطح ویتامین دی بسیار پایینی داشته باشند، به مرور دچار افسردگی شدید می شوند. در نتیجه برای درمان و یا جلوگیری از ابتلا به این بیماری روحی باید حتما ویتامین دی را به میزان کافی مصرف کرد.

به این منظور میتوانید از قرص ویتامین دی استفاده کنید و دستور مصرف آن را از پزشک داروخانه سوال بپرسید.

مصرف مواد غذایی حاوی اهن

از دیگر راهکارهای درمان افسردگی شدید در خانهف مصرف مواد غذایی حاوی اهن مانند: گوشت قرمز، عدس و اسفناج است. علاوه بر آن میتوانید از قرص های مکمل آهن نیز در وعده های روزانه خود استفاده کنید. زیرا کمبود اهن به میزان فوق العاده زیادی بر روی ابتلا به افسردگی تاثیر دارد و پزشکان کمبود اهن را مهمترین عامل افسردگی در نظر می گیرند.

به همین دلیل اغلب کسانی که از گوشت قرمز استفاده نمی کنند در معرض افسردگی قرار دارند.

پرهیز از مصرف مشروبات الکلی

شاید مشروبات الکلی را به عنوان یک راهکار برای ایجاد حس شادی در نظر بگیرید اما باید آگاه باشید که این نوشیدنی نه تنها موجب افزایش حس شادی در انسان نمی شود بلکه درصد ابتلا به افسردگی را نیز در انسان ها ایجاد می کند. مشروبات الکلی عاملی برای ایجاد اختلال در خواب، افزایش احساس غم و اندوه و افسردگی در انسان شناخته می شود که باید از مصرف آن پرهیز شود.

بهترین راهکار برای درمان افسردگی شدید

اگر علاوه بر مواردی که در بخش های فوق به آنها اشاره شد، همچنان به دنبال بهترین راهکار برای درمان افسردگی شدید هستید، توصیه می کنیم که از مشاوره روانپزشکاان متخصص ما در مجموعه دل آرام بهره ببرید و تحت ویزیت آنها قرار بگیرید.

این پزشکان با بررسی وضعیت هر بیماری بهترین راهکار درمانی را برای او تجویز می کنند.

سخن پایانی در مورد سریع ترین درمان افسردگی

سریع ترین درمان افسردگی را برای شما هموطنان عزیز در خانه و یا کلینیک های روانپزشکی مورد بررسی قرار دادیم. فراموش نکنید که این بیماری می تواند به سلامتی و زندگی اشخاص به میزان زیادی لطمه وارد کند و باید سریعا تحت درمان قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما