ترک اعتیاد

سریع‌ترین راه ترک تریاک چیست؟

ترک مواد مخدر علی‌الخصوص ترک تریاک یکی از مهم‌ترین کارهایی است که افراد معتاد باید انجام دهند. درصورتی‌که به مصرف مواد مخدر معتاد شوید، سیستم بدن شما مانند مغز و خون  به آن عادت کرده و با مصرف بیشتر عوارض سنگین‌تری نصیب شما می‌شود. معمولا ترک مواد مخدر کار سخت و زمان‌بری است.

روش‌های گوناگونی برای این کار وجود دارند. یکی از بهترین آن‌ها مراجعه به کمپ‌های ترک اعتیاد است. درصورتی‌که به مصرف موادی مانند تریاک اعتیاد دارید، باید هرچه زودتر به این کمپ‌ها مراجعه کرده و با روش‌های گوناگون بدن خود را دوباره سالم کنید.

بهترین کمپین‌ها مانند بیمارستان دل آرام از سریع‌ترین روش‌ها برای این کار استفاده می‌کنند. همراه ما باشید تا سریع‌ترین روش‌هایی که برای ترک این ماده مخدر وجود دارد را بررسی کنیم. شما قادر هستید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با متخصصن بیمارستان دل آرام تماس بگیرید.

تریاک چه نوع ماده‌ای است؟

قبل‌از بررسی روش‌های ترک کردن تریاک، بهتر است با خود این ماده مخدر آشنا شویم. تریاک یکی از پرمصرف‌ترین مواد مخدری است که در ایران و کشورهای خاورمیانه مصرف می‌شود. این ماده مخدر از شیره گیاه خشخاش به‌دست می‌آید و عمر آن بین 8 الی 12 ساعت است.

گیاه خشخاش به‌صورت فراوان در کشور افغانستان رشد کرده و به یکی از مهم‌ترین صنایع این کشور تبدیل‌شده است. درصورتی‌که تریاک مصرف کنید، با کاهش شدت جریان خود مواجه‌شده و نوروفین های مغز شما اشغال می‌شوند.

عوارض مصرف تریاک

دلیلی که باعث می‌شود بسیاری از افراد برای ترک تریاک به کلینیک ترک اعتیاد سرپایی تهران مراجعه کنند این است که مصرف این ماده مخدر عوارض گوناگونی دارد. درصورتی‌که تریاک مصرف کنید عوارض زیر را دریافت خواهید کرد:

  • بی‌قراری
  • افسردگی
  • تحریک‌پذیری
  • تکرر در ادرار
  • سردرد
  • افزایش بوی بددهان
  • افزایش حس‌کردن گرما و سرما
  • ایجاد مشکلات تعادلی در بدن
  • بی‌نظمی در دوره قاعدگی زنان
  • افزایش ضربان و تپش قلب
  • پرش عضلانی
  • تشنج
  • اختلال در خواب
  • افزایش تعریق بدن
  • ایجاد حالت تهوع یا استفراغ
  • ایجاد احساس گیجی
  • ایجاد مشکلات باروری و مرده‌زایی در زنان
  • به‌وجودآوردن مشکلات فراوان در بینایی
  • اتساع مردمک‌های چشم
  • افزایش استرس و اضطراب در بدن و سیستم عصبی

چه روش‌هایی برای ترک تریاک به‌سرعت وجود دارد؟

درصورتی‌که می‌خواهید از عوارض این ماده مخدر دوری کنید، می‌توانید برای ترک کردن تریاک از روش‌های گوناگونی استفاده کنید. یکی از بهترین روش‌هایی که برای این کار وجود دارد، مراجعه به بیمارستان برای ترک اعتیاد است بیمارستان‌های ترک اعتیاد از روش‌های گوناگونی برای ترک سریع ماده تریاک استفاده می‌کنند. از بهترین روش‌هایی که برای این کار وجود دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعویض خون

یکی از انواع روش‌هایی که برای ترک تریاک وجود داشته و انواع کلینیک تخصصی اعتیاد از آن استفاده می‌کنند، تعویض خون است. تعویض خون‌روشی است که برای ترک انواع مواد مخدر استفاده‌شده و می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

بسیاری از مواد مخدر تأثیرات خود را در خون گذاشته و با آلوده‌کردن آن به نقاط مختلف بدن آسیب وارد می‌کنند. به همین دلیل متخصصان ترک اعتیاد برای این‌که اثرات تریاک را از بین ببرند، خون شما را باهم گروه خود تعویض کرده یا به‌طور کامل آن را تصفیه می‌کنند.

سم‌زدایی ناگهانی

از دیگر روش‌هایی که می‌توانید برای ترک کردن تریاک از آن کمک بگیرید، می‌توان به سم‌زدایی ناگهانی اشاره کرد. سم‌زدایی ناگهانی روش است که می‌توان برای ترک مواد مخدر در هر نوعی استفاده کرد. نکته مهمی که دررابطه‌با این روش وجود دارد این است که بسیار تهاجمی بوده و در کمتر شرایطی به بیمار توصیه می‌شود.

همچنین در برخی از مواقع  به‌جای دستیابی به نتایج مطلوب، این روش موجب ایجاد عوارض و مشکلات جدید برای فرد می‌شود. به همین دلیل تنها در شرایطی خاص و پیشنهاد پزشک متخصص باید از این روش کمک بگیرید.

سم‌زدایی با متادون

روش دیگری که می‌توانید برای ترک تریاک به آن پناه ببرید، استفاده از داروی متادون است. متادون یک داروی آرام‌بخش بسیار قوی بوده و همانند مورفین عمل می‌کند. درصورتی‌که در زمان لقاحت دچار تشنج، سردردهای بسیار شدید و حملات عصبی شدید، می‌توانید به میزان دوز محدودی از متادون استفاده کنید.

درصورتی‌که به میزان دوز زیاد و کنترل نشده از متادون استفاده کنید، بدن شما به آن عادت کرده و دچار اعتیاد به متادون می‌شوید. پس به این موضوع نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید و حتما زیرنظر پزشک متخصص متادون را مصرف کنید.

سم‌زدایی فوق‌سریع

سم‌زدایی فوق‌سریع روش دیگری است که کمپ‌ها و بیمارستان‌های تخصصی از آن برای ترک کردن تریاک کمک می‌گیرند. باید توجه داشته باشید که همانند دیگر روش‌های سم‌زدایی، باید قبل‌از انجام آن با پزشک متخصص مشورت کرده و درصورت نیاز آن را انجام دهید.

در این روش سم‌زدایی، با استفاده از داروهای مخصوص کاهش تشنج و عوارض قابل‌پیش‌بینی، فرایند ترک این ماده مخدر سریع‌تر و آسان‌تر خواهد شد. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دررابطه‌با این روش درمانی با کارشناسان بیمارستان دل آرام تماس حاصل فرمایید.

مصرف داروهای نالوکسان و نالترکسان

استفاده از داروهای نالوکسان و نالترکسان نیز می‌تواند برای ترک تریاک مفید واقع شود. این داروها در فرایند تر اعتیاد بسیار موثر بوده و در دسته‌بندی داروهای آنتاگونیست‌های گیرنده‌های اعتیاد زا قرار می‌گیرند. باید بدانید که درصورت مصرف درست این داروها، تحریک‌پذیری سیستم عصبی مرتبط با ماده مخدر کم‌شده و از تخریب آن جلوگیری می‌شود.

این یعنی درصورت کنارگذاشتن تریاک و مصرف این داروها، سیستم عصبی و قلبی بدن کمتر آزاردیده و کمتر شما را برای مصرف دوباره تحریک می‌کند. می‌توانید زیرنظر پزشکان بیمارستان دل آرام این داروها را مصرف کنید.

مصرف آمپول‌های تقویتی

روشی فوق‌العاده موثر و سریع که می‌تواند شما را در ترک کردن تریاک کمک کند، مصرف آمپول‌های تقویتی هستند. درصورتی‌که مواد مخدری مانند تریاک مصرف کنید، سیستم بدن شما آسیب خواهد دید. ازطرف‌دیگر بدن به‌شدت ضعیف‌شده و عوارضی مانند افسردگی و اضطراب نصیب شما می‌شود.

برای رفع چنین مشکل‌هایی می‌توانید از آمپول‌های تقویت‌کننده مانند نوروبیون استفاده کنید. نوروبیون یا بوپروپیون دارویی است که برای درمان اختلال افسردگی و دیگر اختلالات روانی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین این دارو عملکرد مغز و بدن را تقویت خواهد کرد.

تأثیرات ترک ماده مخدر تریاک

درصورتی‌که سراغ ترک تریاک رفته و روش‌هایی که در بخش‌های قبلی بررسی کردیم را پیش بگیرید، تأثیراتی مثبت و منفی برای بدن شما ایجاد خواهد شد. از مهم‌ترین این اثرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش شادی در بدن
  • ایجاد آرامش هم ازنظر مغزی و هم روانی
  • تنگی نفس در ابتدای فرایند ترک
  • کندشدن ضربان قلب
  • ازدست‌دادن اشتها
  • ایجاد تشنج در روزهای اول
  • کمبود فشارخون
  • افزایش هوشیاری
  • قدرتمند شدن بدن پس‌از طی‌کردن مراحل مختلف ترک

شرکت در کمپین‌های ترک اعتیاد؛ بهترین روش ترک مواد مخدر

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از آن برای ترک کردن تریاک یا انواع مواد مخدر کمک بگیرید، شرکت در کمپین‌های ترک اعتیاد است. بیمارستان‌ها و کمپین‌های فراوانی در سطح کشور وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها انواع مواد مخدر را ترک کنید.

یکی از بهترین این مراکز، بیمارستان دل آرام است. دل آرام یکی از پیشرفته‌ترین و تخصصی‌ترین بیمارستان‌های ترک اعتیاد در کشور بوده و از بهترین متخصصان و روش‌های درمانی برای پاک‌سازی بدن معتادها استفاده می‌کند. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دررابطه‌با خدمات این مرکز درمانی به‌صورت حضوری مراجعه کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

جمع‌بندی

درصورتی‌که به‌دنبال ترک تریاک هستید باید بگوییم که راهی سخت در پیش دارید. ماده مخدر تریاک که از شیره خشخاش به‌دست می‌آید ماده است که باعث به‌وجودآمدن عوارض گوناگونی در بدن می‌شود. این ماده فوق‌العاده مضر باید درصورت مصرف هرچه زودتر از بدن پاک‌سازی شود.

تریاک می‌تواند خون و سیستم عصبی را درگیر خودکرده و عملکرد این دو را با مشکل مواجه کند. در این مقاله آموزشی، سریع‌ترین روش‌هایی که برای ترک این ماده مخدر وجود داشت را باهم بررسی کردیم. تمامی این روش‌ها در کلینیک ترک اعتیاد دل آرام ارائه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما