ترک اعتیاد

سایکوز ناشی از مواد و شیشه

سایکوز چیست؟ سایکوز ناشی از مواد و شیشه چگونه است؟ آیا بیماری سایکوز درمان قطعی دارد؟ طول درمان بیماری سایکوز چگونه است؟ بهترین راه درمان سایکوز ناشی از مواد و شیشه چیست؟ در صورتی که در این زمینه به کسب اطلاعات نیاز دارید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مواد مخدر انواع مختلفی دارند که یکی از خطرناک ترین انها شیشه است و متاسفانه اعتیاد به این نوع مواد مخدر در میان مردم کشور ما بسیار رایج شده است و جوانان زیادی تحت تاثیر آن هستند.

مصرف این مواد مخدر و اعتیاد به آن خطرات بسیار زیادی در پی دارد  و آسیب های زیادی به فرد معتاد و حتی سایر مردم جامعه وارد می کند که به همین دلیل باید حتما برای ترک اعتیاد به آن اقدام شود؛ از این جهت اگر در خانواده خود با افراد مبتلا به اعتیاد شیشه رو به رو هستید باید حتما به ترک دادن آنها کمک کنید.

سایکوز ناشی از مواد و شیشه یکی از خطرناک ترین بیماری هایی است که به دلیل مصرف این مواد در افراد به وجود می آید و به بررسی آن خواهیم پرداخت.

سایکوز چیست؟

سایکوز به معنای روان پریشی است و نوعی بیماری ناشی از وضعیت روانی غیر طبیعی خواهد بود. این بیماری که تحت عنوان سایکوسیس یا پسیکوز نیز شناخته می شود قدرت عقلانی افراد را از بین می برد و باعث می شود تا فرد بیمار تفاوت میان واقعیت و خیال را متوجه نشود.

این بیماری با علائم بسیار بارزی از قبیل توهم، خیال و هذیان رو به رو است و شرایط پیچیده ای بر اساس آن برای بیمار ایجاد می شود.

سایکوز ناشی از مواد و شیشه چگونه است؟

سایکوز یکی از شایع ترین عوارض و مشکلاتی است که بر اساس مصرف مواد و شیشه در فرد معتاد به وجود می آید و کسانی که برای مدت طولانی به مصرف این گونه مواد مخدر می پردازند به بیماری روانی سایکوز مبتلا می شوند.

ابتلا به سایکوز به دلیل مصرف مواد مخدر از نوع شیشه تحت عنوان جنون شیشه، توهم شیشه یا سایکوز ناشی از آمفتامین نیز شناخته می شود. لازم به ذکر است که ابتلا به این بیماری نه تنها در مصرف طولانی مدت شیشه به وجود می آید بلکه در بسیاری از مواقع افراد با یک الی دو مرتبه مصرف شیشه نیز منجر به این بیماری روانی شده اند.

علائم سایکوز ناشی از مواد و شیشه

اختلال سایکوتیت ناشی از مواد در اغلب مواقع با علائمی از قبیل زیر همراه هستند:

  • وجود حس وحشت
  • احساس بویی که وجود ندارد
  • احساس صدایی که در واقعیت وجود ندارد
  • دیدن چیزهایی که وجود خارجی ندارند
  • دست زدن به عقاید و رفتار نادرست
  • انجام رفتارهای بسیار خطرناک و کشنده
  • دست زدن به قتل
  • آسیب رساندن به دیگران
  • هذیان
  • بروز مشکل در مراقبت از خود
  • دچار تردید و شک شدن نسبت به دیگران
  • بروز اختلالات گفتاری و فکری
  • گیجی
  • تحریک پذیری
  • و…

اختلال سایکوتیت ناشی از مواد  میتواند با تمامی این علائم و یا برخی از آنها در فرد پدیدار شود.

آیا بیماری سایکوز درمان قطعی دارد؟

سایکوز ناشی از مواد و شیشه قابل درمان است و میتوان برای درمان آن اقدام کرد. اما باید بدانید که این بیماری درمان قطعی ندارد و نتایج حاصل از روند درمان برای آن به صورت کامل روی بیمار تاثیر نمی گذارند بلکه فقط با استفاده از آنها میتوان علائم بیماری را کاهش داد.

علاوه بر آن بای اشاره کنیم که توهم شیشه، باید زود تشخیص داده شود و برای درمان آن اقدام گردد تا اثر بخش واقع شود و نتایج خوبی در طول دوره درمان به همراه داشته باشد.

طول درمان بیماری سایکوز چگونه است؟

طول درمان بیماری سایکوز در صورتی که به سرعت برای درمان آن اقدام شود و بیمار زود هنگام تحت درمان قرار بگیرد، به مدت زمانی در حدود دو الی سه سال زمان نیاز دارد تا روند درمان طی شود و بیمار شرایط بهتری پیدا کند.

اما متاسفانه اگر به سرعت برای درمان این بیماری اقدام نشود، رفته رفته شرایط بیمار حادتر می شود و درمان برای او غیر ممکن خواهد شد.

بهترین راه درمان سایکوز ناشی از مواد و شیشه چیست؟

بهترین راه درمان سایکوز ناشی از مواد و شیشه، تجویز داروهای ضد روان پریشی است که در واقع درمانی بهتر از آن برای این بیماران وجود ندارد و تنها به کمک این دارو ها میتوان میزان روان پریشی بیماران سایکوز را کاهش داد.

اما لازم به توضیح است که گاهی اوقات بر اساس میزان حاد بودن وضعیت بیمار به دلیل ابتلا به سایکوز ناشی از مواد و شیشه، نیاز به بستری کردن بیمار در بیمارستان وجود دارد و بیمار باید تا مدت مشخص شده از سوی پزشک در بیمارستان بستری شود و تحت نظارت قرار گیرد.

در این مدت برای فرد بیمار داروهایی تجویز می شود که در کوتاه ترین زمان ممکن فرد وضعیت آرام تری پیدا کند و باعث آرام شدن او شود.

قطع درمان سایکوز ناشی از مواد و شیشه

درمان سایکوز نباید قطع شود و کسانی که به این بیماری مبتلا هستند باید دائما از دارو استفاده کنند و تحت درمان باشند. در صورتی که این دوره های درمانی برای بیمار قطع شود عوارض زیادی برای آنها به همراه دارد  و قطع درمان میتواند باعث عود کردن مجدد بیماری در افراد شود.

کلام پایانی

بیماران مبتلا به سایکوز ناشی از مواد و شیشه را میتوانید در مجموعه درمانی دل آرام تحت مراقبت و نظارت روان پزشک قرار دهید و از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده کنید.

تمامی امکانات درمانی در این مجموعه برای شما همطونان عزیز محیا شده است و در صورت نیاز به بستری کردن بیمار مبتلا به سایکوز نیز این شرایط برای شما فراهم شده است.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما