روان درمانی

روان درمانی

روان درمانی چیست؟ چه کسانی به روان درمانی نیاز دارند؟ مراحل درمان چگونه است؟ مزایای حاصل از آن چه هستند؟ چنانچه به کسب اطلاعات در این زمینه نیاز دارید، با ما تا بخش پایانی همراه بمانید.

همه ما انسان ها از مشکلات مختلف روحی، روانی و عاطفی رنج می بریم در حالی که بسیاری از ما این مساله را قبول نداریم و یا از بیماری پنهان خود آگاه نیستیم. اما هیچ کسی از این مسائل در امان نیست و هر شخصی به نحوی با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند که البته میزان و شدت اختلالات روحی و روانی در انسان های مختلف یکسان نیست.

کسانی که در این مشکلات و مسائل وضعیت حادی داشته باشند، به درمان و کمک گرفتن از روانپزشک نیاز پیدا می کنند تا جلوی پیشرفت بیماری در آنها گرفته شود و از نظر سلامتی شرایط بهتری پیدا کنند.

از این جهت روان درمانی از بهترین گزینه ای هایی است که انسان ها میتوانند برای درمان و برطرف کردن مشکلات روحی و عاطفی خود از آن استفاده کنند که این روش درمانی در مرکز روانپزشکی و تحت نظارت روان درمانگر انجام می شود.

روان درمانی چیست؟

این روش در واقع تکنیکی است که به آن درمان روان شناختی و یا صحبت درمانی نیز گفته می شود. در جلسات  روان شناختی، یک روان درمانگر سعی بر آن دارد تا علائم مشکل زا در فرد را شناسایی کند و به بیمار برای حذف و یا کنترل این عوامل کمک نماید تا وضعیت فرد به این شکل بهبود یابد.

به کمک این تکنیک که به صورت کاملا غیر تهاجمی است و معمولا به دارویی برای آن نیازی نخواهد بود، بسیاری از مشکلات برطرف خواهند شد.

 

روان درمانی

 

مراحل روان درمانی چگونه است؟

برای اینکه مشخص شود شخصی به روان درمانی نیاز دارد و یا خیر، لازم است تا این شخص در ابتدا مشکل را در خود بپذیرد و به مراکز روان پزشکی مراجعه کند تا توسط پزشک متخصص ویزیت شود.

با ویزیت شدن افراد توسط پزشک، این موضوع مشخص می شود که جلسات روان درمانی برای بیمار لازم هستند و یا خیر.

سپس جلسات برای بیمار تعیین و زمان بندی می شوند و در نهایت بیمار باید در زمان های مشخص شده به پزشک روان درمانگر خود مراجعه کند تا مشاوره برای او انجام شود.

معمولا بیماران به تعداد جلسات زیادی برای روان درمانگری نیاز دارند و چندین جلسه باید این حلسات برای آنها برگزار شود تا امکان کاهش مشکلات و درمان بیمار وجود داشته باشد.

لازم به توضیح است که هر یک از این جلسات به مدت 45 دقیقه الی یک ساعت هستند و بر حسب وضعیت روحی، روانی و ذهنی بیماران و موفقیت آمیز بودن روند درمان آنها تعداد جلسات متفاوت خواهد بود.

انواع روان درمانی چیست؟

درمان برای بیماران بر حسب شرایط و وضعیت موجود با انواع روش های ذکر شده در زیر انجام می شود:

روان کاوی

برای درمان و بررسی اختلالات وسواسی، احساسی، اضطرابی، مسائل جنسی و … انجام می شود.

 درمان حمایتی

این روش برای کسانی که در بحران هیجانی و احساسی قرار گرفته اند انجام می شود تا از بیماران از نظر روحی حمایت شود.

درمان گروهی

برای برطرف کردن مشکلات و اختلالات روحی روانی مشترک میان افراد به شکل گروهی انجام می شود.

شناخت درمانی

در این روش به بیماران کمک می شود که شناخت مناسبی از خود، محیط پیرامون و سایر انسان ها و اعضای خانواده پیدا کنند.

رفتار درمانی

به برطرف کردن مشکلات رفتاری و اخلاقی در بیماران کمک می کند.

مزایای روان درمانی چیست؟

به کمک درمان روان شناختی، این امکان وجود دارد که مشکلات و بیماری هایی از قبیل زیر را برطرف کرد:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • وسواس فکری
  • وسواس به تمیزی
  • برطرف کردن مشکلات خانوادگی
  • حذف الگوهای فکری و رفتاری مخرب
  • کاهش نقطه ضعف های شخصیتی افراد
  • پر رنگ تر کردن خصوصیات اخلاقی مناسب
  • کمک به بیمار برای پیدا کردن مسیر مناسب در زندگی
  • کمک به بیماران برای تقویت روابط آنها با اعضای خانواده و سایر مردم اجتماع
  • تقویت خودشناسی در بیماران
  • و…

چه کسانی به روان درمانی نیاز دارند؟

تمامی کسانی که به هر نحوی در خود احساس خلاء دارند و یا از مشکلات روحی، روانی، ذهنی و یا عاطفی رنج می برند، امکان بهره بردن از روش درمانی ذکر شده را خواهند داشت.

در حقیقت هر نوع مشکلی که اشخاص با افراد خانواده داشته باشند و یا مشکلاتی که مربوط به شخصیت خود فرد باشد را در این جلسات می توان تحت درمان و کنترل قرار داد.

بر اساس این مسائل اگر احساس افسردگی می کنید و یا مشکلات و مسائل روحی به شما هجوم آورده اند و باعث کاهش یافتن کیفیت زندگی شما عزیزان شده اند، توصیه می کنیم که حتما در جلسات روان درمانی مجموعه دل آرام شرکت کنید و با کمک روان درمانگران ما در این مجموعه به بهترین شکل ممکن و به صورت لذت بخش به ادامه زندگی خود بپردازید.

آیا جلسات درمان روان شناختی موثر هستند؟

شاید با خود فکر کنید که این روش درمانی تاثیر زیادی در شخصیت و وضعیت شما و یا عزیزانتان به همراه ندارد؛ اما باید به شما همطونان عزیز مژده دهیم که بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، حدود 75 درصد از کسانی که در جلسات روان درمانی شرکت کرده اند و آن را به صورت متناوب دنبال نموده اند، به بهبودی رسیده و وضعیت بسیار مناسبی یافته اند.

با این وجود شما عزیزان نیز میتوانید نفرات بعدی باشید که از این روش درمانی نتیجه دریافت می کنید؛ اما لازم به ذکر است که برای دریافت نتیجه مناسب و موثر باید حتما جلسات را تا انتها دنبال کنید و نباید اجازه دهید که روند درمانی شما ناقص و نیمه کاره باقی بماند.

سخن پایانی

روان درمانی از بهترین روش هایی است که برای 95 درصد از افراد جامعه توصیه می شود تا به کمک آن مشکلات فردی و اجتماعی مردم کشور برطرف شود و جامعه از نظر اخلاقی شرایط بهتری پیدا کند.

در صورتی که به دنبال یک مجموعه بسیار مناسب و حرفه ای برای انجام این کار هستید، مرکز دل آرام را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که از بهترین مراکز و بیمارستان های روان پزشکی تهران است.

برای کسب اطلاع در خصوص این مجموعه درمانی تخصصی با ما از طریق وب سایت و یا تلفن های تماس در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما