اختلال افسردگی

درمان افسردگی بعد از سقط

سریع ترین درمان افسردگی بعد از سقط چگونه است؟ رفتار با همسر بعد از سقط جنین باید چگونه باشد؟ آیا به دنبال پاسخ این پرسش ها هستید؟ در وب سایت بیمارستان روانپزشکی دل آرام با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید تا کمی در این زمینه شما را اگاه سازیم.

سقط جنین یکی از ناخوشایند ترین و تلخ ترین اتفاقاتی است که در طول زندگی خانم ها ممکن است برای آنها به وجود آید و با این مشکل رو به رو شوند. خصوصا زمانی که بانوان ناگزیر به سقط هستند و علم پزشکی انجام این کار را برای انها تجویز می کند و یا به دلیل آسیب دیدن جنین مجبور به انجام این کار هستند، این مساله برای انها بیشتر ناخوشایند خواهد بود.

تلخ و ناگوار بودن سقط جنین برای بانوان معمولا موجب می شود که این عزیزان پس از انجام عملیات سقط دچار افسردگی شوند و با مشکلات روحی و روانی دست و پنجه نرم کنند که به همین دلیل در مرکز روانپزشکی دل آرام قصد داریم راهکارهای درمان افسردگی بعد از سقط را شرح دهیم.

درمان افسردگی بعد از سقط

برای درمان اختلالات افسردگی بعد از سقط می توان از دو راهکار استفاده کرد که این دو راه عبارتند از: درمان افسردگی به صورت طبیعی و درمان افسردگی به کمک روانپزشک.

معمولا روانپزشکان توصیه می کنند که بانوانی که از افسردگی بعد از سقط رنج می برند و حال روحی مساعدی ندارند، خودشان برای بهبود وضعیت روحی خود قدم بردارند و به صورت طبیعی برای برطرف شدن این مشکل اقدام کنند تا ناگزیر به مصرف داروهای اعصاب نشوند؛ در این خصوص خانواده و همسران نیز بسیار تاثیر گذار هستند و در این دوره سخت میتوانند کنار خانم های عزیز بمانند تا شرایط روحی مساعد تری پیدا کنند.

اما در صورتی که بانوان با انجام این امور قادر به برطرف کردن مشکل نباشند، باید حتما توسط روانپزشک و روانکاو تحت درمان قرار بگیرند که اگر برای انها داروی شیمیایی تجویز شود، مسلما این داروها عوارضی را نیز به همراه دارند و به همین دلیل اولین و بهترین قدم برای این عزیزان، درمان طبیعی و تلاش برای بهبودی وضعیت است.


بیشتر بدانید: تحریک الکتریکی مغز برای درمان افسردگی


راهکارهای درمان افسردگی بعد از سقط

بهترین  و مهمترین راهکاهاری طبیعی که بانوان بعد از سقط جنین میتوانند برای فرار از افسردگی انجام دهند، از قبیل زیر هستند:

ورزش کردن

ورزش کردن در روحیه بانوان بسیار موثر است و میتواند حال روحی بعد از سقط را در آنها بهبود بخشد. خصوصا ورزش هایی مانند: شنا، بدنسازی، ورزش های دسته جمعی و گروهی و … در این زمینه بسیار موثر واقع می شوند.

شرکت کردن در کلاس های رقص

رقص به عنوان یک ورزش نشاط آور و بسیار محرک شناخته می شود که نه تنها در بهبود وضعیت جسمی تاثیر گذار است و باعث ورزیده شدن بدن می شود، بلکه در بهبود وضعیت روحی نیز بسیار تاثیرگذار است و باعث افزایش نشاط و شادابی در بانوان می شود.

از این جهت یکی از بهترین راهکارها برای بهبود حال روحی بعد از سقط میتواند، شرکت در کلاس های رقص گروهی باشد. چه بسا بسیاری از پزشکان از موسیقی درمانی برای بهبود وضعیت بیماران نیز کمک میگیرند.

راهکار درمان افسردگی بعد از سقط
راهکار درمان افسردگی بعد از سقط

شرکت در کلاس های یوگا

یوگا نیز به عنوان یک ورزش شناخته می شود که تحرک زیادی ندارد بلکه بیشتر تمرین های موجود در آن به صورت ذهنی هستند و انجام آن موجب تسکین وضعیت ذهنی و روحی می شود. به همین دلیل بانوانی که به دلیل سقط افسردگی پیدا کرده اند، به کمک یوگا می توانند از نظر روحی و ذهنی خود را تقویت کنند و با این مشکل کنار آیند.

شرکت در اجتماعات و معاشرت با دیگران

افسردگی موجب گوشه گیری و انزوا در افراد می شود که مهمترین راه برای مقابله با این بیماری، فرار کردن از تنهای و انزوا و در عوض شرکت کردن در اجتماعات و معاشرت با دیگران است. به عبارت دیگر بانوانی که به دلیل سقط دچار افسردگی شده اند و مایلند تا لحظات خود را در انزوا سپری کنند، باید با این حس و حال خود مقابله کنند و به جای انزوا و تنهایی، شرکت در اجتماعات را انتخاب نمایند.

در غیر این صورت وضعیت روحی انها رفته رفته بدتر می شود و به درمان های دارویی نیاز پیدا می کنند. توصیه می کنیم از راهکار های گفته شده در خنده درمانی برای بهبود حال خود استفاده کنید.

رفتار با همسر بعد از سقط جنین

رفتار با همسر بعد از سقط جنین بسیار حائز اهمیت است زیرا همسران تاثیرگذارترین و مهمترین افرادی هستند که در این لحظات میتوانند به بانوان کمک کنند تا آنها را از این بحران روحی عبور دهند. به عبارت دیگر نقش همسران و یا آقایان در این دوران انکار نشدنی است.

آقایان برای بهبود حال روحی بعد از سقط باید سعی کنند که رفتار ملایمت آمیزتری با همسر خود داشته باشند و کاملا به او توجه کنند تا همسر دچار خلا روحی نشود و توجه مرد خود را احساس کند.


بیشتر بدانید: انواع تحریک الکتریکی مغز


علاوه بر آن برقراری دلداری دادن و گفت و گو کردن آقایان با همسر خود نیز در این زمینه بسیار موثر است و می تواند موجب سبک شدن روح و روان بانوان شود و امید به زندگی و بارداری مجدد را در آنها افزایش دهد.

رفتار با همسر بعد از سقط جنین
رفتار با همسر بعد از سقط جنین

 

در حالت کلی اگر همسر شما به دلیل سقط جنین، وضعیت روحی بسیار نامساعدی پیدا کرده است، حتما از نظر روحی، روانی و جسمی کنار او بمانید و توجه کامل از زوایای مختلف به او داشته باشید تا وضعیت روحی او حادتر نشود.

کلام پایانی

درمان افسردگی بعد از سقط با راهکارهای طبیعی بسیار موثر تر و بهتر است و در آن هیچ گونه عوارضی ناشی از مصرف داروهای ضد افسردگی وجود ندارد. پس در این شرایط حتما این راهکارها را به کار ببرید و اگر از انجام آنها یا دریافت تاثیرات مثبت نا امید شدید، انگاه از روانپزشک برای حل این مساله کمک بگیرید تا با روان درمانی مشکلاتتان حل شوند.

در بیمارستان روانپزشکی دل آرام برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما