ترک اعتیاد

ترک مواد مخدر

ترک مواد مخدر تریاک چگونه است؟ ترک مواد مخدر شیشه چگونه است؟  آیا ترک مواد مخدر در خانه مناسب است؟ بهترین روش ترک اعتیاد چیست؟ ترک اعتیاد در بیمارستان برای چه کسانی مناسب است؟ شرایط ترک اعتیاد در بیمارستان چیست؟

اگر خود یا عزیزانتان از معضل اعتیاد رنج می برید با ما تا بخش پایانی این مطلب در مرکز دل آرام همراه باشید تا به بررسی این پرسش ها و پاسخ انها به صورت تخصصی در کلینیک تخصصی اعتیاد بپردازیم.

اعتیاد که به آن بلای خانمان سوز نیز گفته می شود یکی از آسیب زننده ترین بیماری های روحی و روانی است که متاسفانه بسیاری از مردم کشور ما از آن رنج می برند و به این مشکل مبتلا هستند.

از آنجایی که اعتیاد خسارت های زیادی به زندگی فردی و اجتماعی افراد وارد می کند بسیاری از معتادان و یا خانواده های انها در صدد درمان این مشکل بر می آیند و به دنبال راه درمانی در این زمینه هستند. به همین دلیل ترک مواد مخدر به عنوان یک موضوع بسیار مهم در بین مردم کشور ما شناخته می شود که تقاضا و سوالات زیادی در خصوص آن وجود دارد.

ترک مواد مخدر

مواد مخدر انواع مختلفی دارند که بسیاری از انواع آن در کشور ما رایج هستند و گریبان گیر جوانان، نوجوانان و میانسالان شده اند. مهمترین انواع مواد مخدر رایج در ایران عبارتند از:

  • تریاک
  • شیشه
  • کراک
  • کوکائین
  • حشیش
  • ماری جوانا

هر یک از این مواد مخدر شرایط متفاوتی را برای معتادان به وجود می اورند و نحوه اعتیاد به آنها یکسان نیست. از این جهت ترک اعتیاد به هر یک از این مواد متفاوت خواهد بود.

ترک مواد مخدر شیشه
ترک مواد مخدر شیشه

ترک مواد مخدر تریاک

یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین مواد مخدر در ایران تریاک است که آن را به عنوان مواد مخدر سنتی می شناسند زیرا از زمان های بسیار دور تا کنون در کشور ما رایج بوده است و مورد استفاده قرار می گرفته است.

تریاک در مقایسه با مواد مخدری که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد از آسیب ها و ضررات کمتری برخوردار است و از این جهت ترک کردن آن نیز راحت تر و کم خطر از سایر مواد مخدر خواهد بود.

از این جهت ترک مواد مخدر تریاک را میتوان بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان انجام داد.


می‌خوام بیشتر بدونم: سایکوز ناشی از مواد و شیشه


ترک مواد مخدر شیشه

یکی از آسیب زننده ترین و خطرناک ترین انواع مواد مخدر در کشور ما شیشه است که یک مخدر صنعتی است و متاسفانه آسیب های بسیار زیادی به وجود می آورد. تا کنون خسارت های جانی زیان باری بر اساس استفاده از این مخدر در کشور ما به وجود آمده است زیرا این مخدر باعث آسیب های جدی بر روی مغز انسان می شود و شرایط روانی افراد را کاملا مختل می کند.

به همین دلیل ترک اعتیاد به شیشه بسیار مهم است و باید حتما برای انجام آن اقدام شود تا جامعه از خطرات مربوط به آن در امان باشد. از طرف دیگر ترک مواد مخدر شیشه نیازمند دریافت کمک و راهنمایی از پزشک و متخصص است و باید حتما تحت نظارت متخصص انجام شود.

آیا ترک مواد مخدر در خانه مناسب است؟

همانگونه که تا حدودی به شرایط ترک اعتیاد در بخش های فوق اشاره کردیم، باید گفت که ترک مواد مخدر در خانه می تواند یک گزینه مناسب برای معتادان باشد؛ اما لازم به ذکر است که ترک اعتیاد در خانه در جهت تمامی انواع مواد مخدر مناسب نیست بلکه برای ترک برخی از مواد مخدر باید حتما از پزشک و متخصص کمک گرفت و زیر نظر پزشک به ترک اعتیاد پرداخت.

همچنین باید اشاره کنیم که ترک اعتیاد در برخی از مواقع نیازمند بستری شدن در بیمارستان نیز خواهد بود.

به عنوان مثال: ترک اعتیاد به تریاک، سیگار و یا قلیان را میتوان در خانه انجام داد اما سایر مواد مخدر باید حتما تحت نظارت پزشک کنار گذاشته شوند.

بهترین روش ترک اعتیاد چیست؟

ترک اعتیاد با سه روش انجام می شود و روش های آن عبارتند از: ترک اعتیاد در خانه، ترک اعتیاد در بیمارستان و ترک اعتیاد با دارو.

در میان این روش ها میتوان گفت که بهترین روش ترک اعتیاد انجام آن در بیمارستان و زیر نظر پزشک است و بهتر است تا بیمار برای ترک مواد مخدر در بیمارستان بستری شود و کاملا زیر نظر پزشک مراحل ترک را دنبال کند.

اما این موضوع از وضعیت روحی و جسمی افراد نیز تاثیر می پذیرد و کسانی که اعتیاد خیلی حادی نداشته باشند می توانند زیر نظر پزشک و دورادور ترک اعتیاد را انجام دهند. به این شکل که در فواصل زمانی مشخص به پزشک مراجعه کنند اما مراحل ترک را با دارو در خانه انجام دهند.

چنانچه میخواهید بهترین روش ترک اعتیاد برای بیمار خود را پیدا کنید بهتر است تا از پزشک در این زمینه راهنمایی بگیرید تا بر حسب شرایط بیمارتان بهترین راه برای او به شما پیشنهاد شود.

ترک اعتیاد در بیمارستان برای چه کسانی مناسب است؟

ترک اعتیاد در بیمارستان به صورت کلی برای کسانی مناسب است که شرایط زیر را داشته باشند:

  • کسانی که به مواد مخدر روان گردان اعتیاد دارند
  • کسانی که مبتلا به اعتیاد بسیار حاد و شدید هستند
  • افرادی که دارای مشکلات جسمی باشند و ترک برای آنها خطر جسمی داشته باشد
  • افرادی که از نظر روانی به میزان زیادی تحت تاثیر مواد مخدر قرار گرفته اند
  • کسانی که به دلیل مصرف مواد دچار مشکلات روانی شدید شده اند
  • افرادی که اعتیاد آنها برای اطرافیان خطر آفرین است
  • کسانی که قادر به ترک به تنهایی نیستند
  • افرادی که احتمال بازگشت انها به مواد در دوره ترک زیاد است
  • افرادی که از خطرناک ترین انواع مواد مخدر استفاده می کنند
  • و….
ترک مواد مخدر تریاک
ترک مواد مخدر تریاک

شرایط ترک اعتیاد در بیمارستان چیست؟

برای ترک اعتیاد در بیمارستان باید ابتدا یک مرکز درمانی مناسب پیدا کنید که شرایط خوبی داشته باشد. سپس باید از روند بستری بیمار در بیمارستان مطلع شوید و در صورتی که شرایط مناسب بود درخواست بستری به بیمارستان بدهید.

آنگاه باید بیمار خود را در زمان تعیین شده به مرکز بیاورید و مراحل بستری او را انجام دهید.


می‌خوام بیشتر بدونم: سریع ترین درمان افسردگی


در این حین باید هزینه بستری را بپردازید و تا زمانی که بستری نیاز باشد، بیمار خود را در بیمارستان بستری کنید.

سخن پایانی

در صورتی که قصد ترک مواد مخدر عزیزانتان را دارید امکان بهره بردن از خدمات درمانی مجموعه دل آرام را خواهید داشت. دل آرام یکی از کامل ترین بیمارستان های روانپزشکی در تهران است که از بهترین تجهیزات روز دنیا استفاده می کند و شرایط خوبی برای ترک اعتیاد به وجود آورده است.

از این جهت میتوانید تحت نظارت پزشکان این مجموعه مراحل ترک اعتیاد را دنبال کنید و یا بیماران خود را به این منظور در بیمارستان دل آرام بستری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما