اختلالات

بیمارستان روانپزشکی طرف قرارداد با بیمه دانا

چطور می توان در بیمارستان روانپزشکی طرف قرارداد با بیمه دانا درمان شد؟ بسیاری از افراد مبتلا به بیماری روانی از طریق شرکت در درمان فردی یا گروهی به قدرت و بهبودی دست می یابند. گزینه های مختلف درمانی زیادی وجود دارد. هیچ درمانی وجود ندارد که برای همه مؤثر باشد – افراد می توانند درمان یا ترکیبی از درمان ها را انتخاب کنند که بهترین کار را انجام دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و خدمات این بیمارستان با ما همراه بمانید.

حقایق کلیدی در مورد بیماری های روانی

  • از هر 8 نفر در جهان یک نفر با یک اختلال روانی زندگی می کند
  • اختلالات روانی شامل اختلالات قابل توجهی در تفکر، تنظیم هیجانی یا رفتار است
  • انواع مختلفی از اختلالات روانی وجود دارد
  • گزینه های پیشگیری و درمان موثر وجود دارد
  • اکثر مردم به مراقبت موثر دسترسی ندارند

یک اختلال روانی با یک اختلال بالینی قابل توجه در شناخت، تنظیم هیجانی یا رفتار فرد مشخص می شود. معمولاً با پریشانی یا اختلال در زمینه های مهم عملکرد همراه است. انواع مختلفی از اختلالات روانی وجود دارد.

اختلالات روانی ممکن است به عنوان شرایط سلامت روان نیز شناخته شود. دومی اصطلاح گسترده‌تری است که اختلالات روانی، ناتوانی‌های روانی-اجتماعی و (سایر) حالات روانی مرتبط با پریشانی قابل توجه، اختلال در عملکرد یا خطر آسیب رساندن به خود را پوشش می‌دهد

در سال 2019، از هر 8 نفر در جهان، یک نفر یا به عبارتی 970 میلیون نفر در سراسر جهان با یک اختلال روانی زندگی می کردند که اختلالات اضطرابی و افسردگی شایع ترین آنها بود. در سال 2020، تعداد افرادی که با اختلالات روانی شامل اختلالات اضطرابی و افسردگی زندگی می کردند به دلیل همه گیری ویروس کرونا به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

برآوردهای اولیه نشان می دهد که تنها در یک سال به ترتیب 26% و 28% افزایش برای اختلالات اضطرابی و اختلالات افسردگی اساسی وجود داشت.

در حالی که گزینه های پیشگیری و درمان موثر وجود دارد، اکثر افراد مبتلا به اختلالات روانی به مراقبت موثر دسترسی ندارند. بسیاری از مردم نیز انگ، تبعیض و نقض حقوق بشر را تجربه می کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین بیمارستان روانپزشکی

اختلالات اضطرابی

در سال  2019طبق گزارشات تهیه شده، 301 میلیون نفر در سطح جهانی از جمله 58 میلیون کودک و حتی سنین نوجوان با اختلال اضطراب زندگی می کردند. اختلالات روانی از جمله اختلالات اضطرابی با ترس و نگرانی بیش از حد مشخص می شوند.

علائم آنقدر شدید هستند که منجر به ناراحتی قابل توجه یا اختلال قابل توجه در عملکرد شود. انواع مختلفی از اختلال اضطراب وجود دارد، مانند: اختلالات اضطراب فراگیر (که با نگرانی بیش از حد مشخص می شود)، اختلالات هراس (که با حملات پانیک مشخص می شود)، اختلالات اضطراب اجتماعی (که با ترس و نگرانی بیش از حد در موقعیت های اجتماعی مشخص می شود)، اختلالات اضطراب جدایی.

افسردگی

در سال 2019، طبق گزارشاتی که تهیه شده است، حدود 280 میلیون نفر به عبارتی برای دقیق تر شدن این عدد مثالی میزنیم: از جمله 23 میلیون کودک و نوجوان مبتلا به افسردگی بودند. افسردگی با نوسانات خلقی معمولی و پاسخ های عاطفی کوتاه مدت به چالش های زندگی روزمره متفاوت است.

در طول یک دوره افسردگی، فرد در بیشتر روز، یا حتی تقریبا هر روز، حداقل به مدت دو هفته، خلق افسرده (احساس غمگینی، تحریک پذیری، پوچی) یا از دست دادن لذت یا علاقه به فعالیت ها را تجربه می کند.

چندین علامت دیگر نیز وجود دارد که ممکن است شامل تمرکز ضعیف، احساس گناه مفرط یا کم ارزش بودن، ناامیدی نسبت به آینده، افکار در مورد مردن یا خودکشی، اختلال در خواب، تغییر در اشتها یا وزن، و احساس خستگی یا ضعف به خصوص انرژی. افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در معرض خطر خودکشی هستند. با این حال، درمان روانشناختی برای سریع ترین درمان افسردگی موثر وجود دارد

افسردگی
افسردگی

راهکار های درمان در بیمارستان روانپزشکی طرف قرارداد با بیمه دانا

این راهکار ها شامل موارد زیر هستند:

روان درمانی

روان درمانی درمان نوعی بیماری روانی است که توسط یک متخصص بهداشت روان آموزش دیده ارائه می شود. روان درمانی افکار، احساسات و رفتارها را بررسی می کند و به دنبال بهبود بهزیستی فرد است. روان درمانی همراه با دارو موثرترین راه برای ارتقاء بهبودی است. مثال‌ها عبارتند از: رفتار درمانی شناختی، مواجهه درمانی، رفتار درمانی دیالکتیکی و غیره.

دارو

دارو به طور کامل بیماری روانی را درمان نمی کند. با این حال، ممکن است به مدیریت علائم کمک کند. دارو همراه با روان درمانی موثرترین راه برای ارتقاء بهبودی است.

بستری شدن در بیمارستان

در تعداد کمی از موارد، بستری شدن در بیمارستان ممکن است ضروری باشد تا زمانی که بیماری روانی او به طور موقت بدتر می شود، فرد بتواند از نزدیک تحت نظر باشد، به طور دقیق تشخیص داده شود یا داروها را تنظیم کند.

مزایای بستری شدن در بیمارستان روانی چیست؟

یک بیمارستان روانی مانند بیمارستان روانپزشکی طرف قرارداد با بیمه دانا، می تواند نقش اساسی در درمان جامع سلامت روان برای افرادی که بیماری روانی شدید را تجربه می کنند، ایفا کند. بررسی ها نشان داد ه که خدمات سلامت روان توانبخشی بستری و جامعه نیاز به خدمات روانپزشکی بستری را در دراز مدت کاهش می دهد.

برای بسیاری از افراد، اقامت در یک بیمارستان روانی دوره ای از تثبیت و مراقبت های ویژه را فراهم می کند که به آنها امکان می دهد درجه خاصی از عملکرد را به دست آورند. در حالی که اهداف برای هر فرد و موقعیت متفاوت است، درمان اغلب شامل فراهم کردن یک محیط امن، درمان علائم حاد با داروها و روان درمانی و هماهنگی افزایش حمایت‌های سرپایی است.

بیشتر بخوانید: کلینیک ترک اعتیاد سرپایی تهران

چرا برخی از افراد در بیمارستان های روانی بستری می شوند؟

دلایلی که ممکن است فرد در بیمارستان روانی بستری شود عبارتند از:

  • تجربه علائم روان پریشی
  • داشتن علائم شیدایی
  • داشتن افکار خودکشی یا تمایل به خودکشی
  • ناتوانی در انجام وظایف روزمره زندگی مانند خوردن، حمام کردن یا خوابیدن
  • تجربه افکار آسیب رساندن به دیگران
  • درگیر شدن در رفتارهایی که خود یا دیگران را در معرض خطر قرار می دهد

گاهی اوقات، بستری شدن در بیمارستان روانپزشکی با بیمه در صورتی اتفاق می‌افتد که تغییرات قابل توجهی در داروها یا درمان‌های فردی ایجاد شود که ممکن است بدون نظارت دقیق در این مدت بی‌ثبات‌کننده و ناایمن باشد.

درمان تخصصی در بیمارستان روانپزشکی

اگر به دنبال در بیمارستان روانپزشکی طرف قرارداد با بیمه دانا هستید، حتما با مجموعه ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما