دانستنی

بیمارستان روانپزشکی با بیمه

بیمارستان روانپزشکی با بیمه امکان پذیر است؟ انواع بیمه قابل استفاده در بیمارستان روانپزشکی چیست؟ شرایط بهره بردن از خدمات بیمارستان روانپزشکی با بیمه تکمیلی چگونه است؟ هزینه بیمارستان روانپزشکی با بیمه چه قدر است؟ اگر به هر یک از این پرسش ها فکر می کنید و به دنبال پاسخ آنها هستید، در مجموعه دل آرام ما را تا انتهای این مطلب همراهی نمایید.

خدمات درمانی روانپزشکی که به مغز، اعصاب و روان مربوط می شود، از مهمترین خدمات درمانی به حساب می آیند که رسیدگی و درمان آنها اهمیت زیادی دارد و باید حتما در بهترین مراکز به بررسی وضعیت آنها بپردازید و برای درمان اقدام نمایید تا شرایط خوبی برایتان ایجاد گردد.

بیماری های روانی به بخش های متعددی تقسیم بندی می شوند و انواع گوناگونی دارند که تمامی رده های سنی را نیز به خود مبتلا می کنند. از آنجایی که این نوع بیماری ها در کشور بسیار شایع هستند، دریافت خدمات درمانی از بیمارستان روانپزشکی با بیمه بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

بیمارستان روانپزشکی با بیمه

بیمارستان های روانپزشکی در انواع مختلف دولتی و یا خصوصی شرایط مورد نیاز برای استفاده از بیمه های درمانی را فراهم کرده اند و کسانی که خود یا عزیزانشان از انواع بیماری های روانی رنج می برند، در صورتی که بیمه را در اختیار داشته باشند، قادر به بهره بردن از خدمات درمانی روانپزشکی در مراکز مورد نظر خود هستند.

اما لازم به توضیح است که برخی از انواع روش های درمانی با استفاده از بیمه به بیماران ارائه داده نمی شوند حتی اگر تحت پوشش بهترین انواع بیمه درمانی باشید هم نمیتوانید در کاهش هزینه آنها تاثیر بگذارید.

بیمارستان روانپزشکی با بیمه
بیمارستان روانپزشکی با بیمه

خدمات درمانی روانپزشکی بدون بیمه

از مهمترین انواع خدمات درمانی روانپزشکی که معمولا بیمارستان ها و یا مراکز درمانی برای ارائه آنها بیمه را نمی پذیرند و به صورت آزاد هزینه آن را محاسبه می کنند باید به موارد زیر اشاره کرد:

خانواده درمانی

خانواده درمانی به بررسی مشکلات موجود در بین اعضای خانواده می پردازد که زیر نظر روانپزشک و در جلسات تراپی انجام می شود. نتایج حاصل از خانواده درمانی باعث می شود که اعضای خانواده رابطه گرم تر و بهتری پیدا کنند و رفتار صحیح برقراری ارتباط با یکدیگر را بیاموزند. از طرف دیگر در این روش چنانچه مشکلات روحی و روانی مربوط به گذشته افراد باعث بروز مشکل شده باشد، به بررسی آنها پرداخته می شود تا مشکلات برطرف شوند.

رفتار درمانی

رفتار درمانی از دیگر روش هایی است که آن را نمی توان تحت پوشش بیمه انجام داد و هزینه آن را باید به شکل آزاد پرداخت کرد. رفتار درمانی به بررسی رفتار اشخاص و مشخص کردن رفتار های صحیح و مخرب گفته می شود که با انجام این بررسی روانپزشکی، کسانی که مشکلات اخلاقی دارند و یا از نقاط ضعف اخلاقی خود رنج می برند، قادر به برطرف کردن آنها زیر نظر تراپیست هستند و با تمرین و راهکارهای تخصصی میتوانند شخصیت بهتری پیدا کنند.

زوج درمانی

زوج درمانی همان طور که از نام آن پیدا است به بررسی روابط بین زوجین و مشکلات آنها گفته می شود که در این روش درمانی مشکلات روحی و روانی زناشویی تحت بررسی و کنترل قرار می گیرد و پزشک به زوجین کمک می کند تا مهارت برقراری ارتباط مناسب با یکدیگر را بیاموزند و یک زندگی سالم و موفقیت امیز را طی کنند. این جلسات معمولا برای زوجینی که با هم اختلاف دارند انجام می شود که بیمارستان روانپزشکی با بیمه آن را انجام نمی دهد.

انواع بیمه قابل استفاده در بیمارستان روانپزشکی

آن دسته از خدمات روانپزشکی که با بیمه درمانی به بیماران ارائه می گردند، با انواع مختلف بیمه های ذکر شده در زیر امکان پذیر هستند:

  • بیمه بانکی
  • بیمه تکمیلی
  • بیمه تامین اجتماعی
  • بیمه نیروهای مسلح
  • و…

شرایط بهره بردن از خدمات بیمارستان روانپزشکی با بیمه تکمیلی

برای آنکه بتوانید از خدمات بیمارستان روانپزشکی با بیمه تکمیلی بهره مند شوید، ابتدا باید مدارکی مبنی بر نیاز به دریافت خدمات روانپزشکی در اختیار داشته باشید. پس از آن لازم است تا بیمه تکمیلی شما به نحوی باشد که خدمات روانپزشکی از طریق امکان پذیر باشد.

مرحله سوم نیز مراجعه کردن به آن دسته از مراکز درمانی است که با بیمه تحت پوشش شما طرف قرار داد باشند که این مراکز میتوانند از نوع خصوصی و یا دولتی انتخاب شوند. به عبارت دیگر بر اساس نوع بیمه شما و مراکز درمانی روانپزشکی طرف قرار داد آن، خصوصی و یا دولتی بودن مراکز تفاوتی نخواهد داشت.

با طی شدن مراحل فوق باید برای دریافت خدمات مورد نظر اقدام کنید و هزینه ها را خودتان بپردازید تا در نهایت با ارائه مدارک مربوط به آنها به بیمه تکمیلی بتوانید مبلغ پرداخت شده را از بیمه باز پس بگیرید.

هزینه بیمارستان روانپزشکی با بیمه چه قدر است؟

هزینه بهره بردن از خدمات درمانی بیمارستان روانپزشکی با بیمه برای تمامی مردم کشور یکسان نیست زیرا هر کسی به موجب شرایط موجود باید هزینه متفاوتی بپردازید.

مسائلی در این زمینه تاثیر گذار هستند که مهمترین آنها از قبیل زیر شناخته می شوند:

  • نوع خدمات درمانی که مورد نیاز هر بیماری است
  • بستری شدن و یا عدم بستری شدن در بیمارستان
  • روش درمانی که برای هر کسی به کار برده می شود
  • بیمه خدمات درمانی و نوع آن
  • مرکز درمانی و خصوصی یا دولتی بودن آن
  • و…

بهترین بیمارستان روانپزشکی با بیمه در تهران

در تهران مراکز درمانی و بیمارستان های زیادی به صورت دولتی یا خصوصی وجود دارند که میتوانید از خدمات درمانی انها بهره مند گردید؛ اما یکی از بهترین بیمارستان های روانپزشکی تهران را میتوان مجموعه دل آرام در نظر گرفت که خدمات کاملا تخصصی و بسیار مناسبی را ارائه می دهد و از شرایط بسیار خوبی برخوردار است.

در بیمارستان دل آرام می توانید از بیمه درمانی نیز استفاده کنید و هزینه امور درمانی را کاهش دهید.

سخن پایانی

مجموعه دل آرام به عنوان بهترین بیمارستان روانپزشکی با بیمه در تهران به ارائه خدمات مناسب و بهره بری از تجهیزات جدید و پیشرفته به شما عزیزان می پردازد که در صورت تمایل میتوانید از خدمات درمانی آن بهره مند گردید.

توجه داشته باشید که امور روانپزشکی از اهمیت زیادی برخوردار هستند و باید حتما توسط بهترین متخصصین مورد بررسی قرار بگیرند تا درمان به خوبی انجام شود و عوارضی برای بیماران ایجاد نگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما