ترک اعتیاد

بیمارستان برای ترک اعتیاد

آیا میتوان به بیمارستان برای ترک اعتیاد مراجعه کرد؟ شرایط بستری در بیمارستان برای ترک اعتیاد چیست؟ بهترین بیمارستان برای ترک اعتیاد کجاست؟ چه کسانی به بستری در بیمارستان برای ترک اعتیاد نیاز دارند؟ هزینه ترک مواد مخدر در بیمارستان چه قدر است؟

در مجموعه بیمارستان دل آرام با ما همراه باشید تا این مسائل را مورد بررسی قرار دهیم.

اعتیاد امروزه به عنوان یک نوع بیماری روحی و روانی در نظر گرفته می شود که مشکلات بسیار زیادی برای افراد، خانواده ها و تمامی جامعه به وجود می اورد. از این جهت اعتیاد را بلای خانمان سوز می گویند که متاسفانه بسیاری از مردم کشور ما با آن رو به رو هستند و از آن رنج می برند.

از سوی دیگر ترک مواد مخدر برای کسانی که مبتلا به این بیماری هستند در بسیاری از مواقع سخت است و باید به کسانی که از این مشکل رنج می برند کمک کنیم تا به شکل راحت تری بتوانند از این بیماری رهایی یابند. خوشبختانه بیمارستان های روانپزشکی شرایط مناسبی در این زمینه به وجود آورده اند که در صورت تمایل میتوان از آنها کمک گرفت.

برای ترک مواد مخدر به کدام بیمارستان مراجعه کنم؟

کسانی که از بیماری اعتیاد رنج می برند و با این مشکل رو به رو هستند امکان بهره بردن از خدمات درمانی و تشخیصی بیمارستان های روانپزشکی در این زمینه را خواهند داشت.

از این جهت با پیدا کردن یک بیمارستان مناسب می توانید برای ترک اعتیاد اقدام کنید و عزیزان خود را زیر نظر پزشکان متخصص در این زمینه از شر اعتیاد رها نمایید.


↵ بیشتر بدانید: کلینیک تخصصی اعتیاد


شرایط بستری در بیمارستان برای ترک مواد مخدر

برای بستری در بیمارستان به منظور ترک مواد مخدر ابتدا باید یک مرکز مناسب در این زمینه پیدا کنید. سپس باید بیمار خود را به این منظور به بیمارستان ببرید و تقاضای بستری او را داشته باشید.

آنگاه با طی کردن مراحل قانونی و پرداخت هزینه های مربوط به بیمارستان، بیمار شما در بیمارستان بستری می شود. لازم به ذکر است که در ابتدا از شما در جهت نوع مواد مخدر که بیمار مصرف می کند پرسش هایی پرسیده می شود و سپس روند بستری شدن بر حسب نوع مواد مخدر مورد نظر انجام می شود.

این نکته را نیز در نظر بگیرید که مدت زمان لازم برای بستری شدن بیماران بر اساس نوع مواد مخدر متفاوت است و هر کسی به موجب مواد مصرفی باید مدت زمان متفاوتی را در بیمارستان بستری شود و تحت کنترل پزشک قرار گیرد.

شرایط بستری در بیمارستان
شرایط بستری در بیمارستان

بهترین بیمارستان برای ترک مواد مخدر

خوشبختانه در تهران مراکز زیادی برای ترک اعتیاد به وجود امده اند که میتوان به انها مراجعه کرد اما یکی از بهترین مراکز و بیمارستان ها در این زمینه مرکز روانپزشکی دل آرام است که انواع خدمات روان پزشکی و روان درمانی را انجام میدهد و از تجهیزات بسیار مناسبی برخوردار است.

بیمارستان دل آرام خدمات مربوط به ترک مواد مخدر را نیز برای متقاضیان انجام می دهد و امکان بستری کردن بیمارانی که به اعتیاد مبتلا هستند را فراهم کرده است. از این جهت میتوانید از خدمات درمانی این مجموعه استفاده کنید و به ترک مواد مخدر عزیزان خود بپردازید.

چه کسانی به بستری در بیمارستان برای ترک مواد مخدر نیاز دارند؟

با توجه به آنکه ترک اعتیاد یک پروسه زمان بر است و همه کسانی که اعتیاد دارند باید مدت زمان لازم برای ترک را سپری کنند، همه کسانی که مبتلا به اعتیاد هستند و خودشان نمی توانند در منزل به ترک مواد مخدر بپردازند به بستری شدن در بیمارستان برای ترک نیاز خواهند داشت.

اما با توجه به اینکه مواد مخدر اعتیاد اور متفاوت هستند و برخی از آنها شرایط بدتری ایجاد می کنند، برخی از معتادان به میزان بیشتری نیازمند بستری شدن در بیمارستان هستند.

به عنوان مثال: افرادی که از مواد مخدر شیشه، کراک، حشیش، کوکائین و یا قرص های توهم زا استفاده می کنند بیشتر از کسانی که به تریاک، سیگار یا قلیان  اعتیاد دارند به بستری شدن در بیمارستان نیازمند هستند و شرایط ترک آنها بسیار سخت تر است. به همین دلیل این افراد باید حتما تحت مراقبت های ویژه قرار گیرند و زیر نظر متخصصان دوره ترک را بگذرانند.

هزینه ترک اعتیاد در بیمارستان

یکی از مسائل مهمی که اغلب متقاضیان ترک مواد مخدر در بیمارستان با آن رو به رو هستند، هزینه ترک اعتیاد است. در این خصوص باید بگوییم که هزینه ترک مواد مخدر در بیمارستان برای متقاضیان یکسان نیست و باید عوامل موثر در هزینه را تحت بررسی قرار داد تا بتوان از این موضوع کسب اطلاع کرد و به هزینه دقیق پی برد.


↵ بیشتر بدانید: سایکوز ناشی از مواد و شیشه


مهمترین فاکتورها و عواملی که بر روی هزینه ترک اعتیاد در بیمارستان تاثیر می گذارند نیز از قبیل زیر هستند:

  • نوع مواد مخدر مصرفی بیماران
  • مدت زمان بستری شدن بیمار در بیمارستان
  • نوع بیمارستانی که برای ترک مواد مخدر انتخاب می شود
  • خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان
  • تخصصی بودن مرکز درمانی
  • داروهایی که برای بیماران مورد استفاده قرار می گیرد
  • میزان حاد بودن اعتیاد به مواد مخدر مورد نظر
  • شهر و استان محل ترک مواد مخدر
  • و…

آیا هزینه  ترک اعتیاد با بیمه قابل پرداخت است؟

بسیاری از متقاضیان با این پرسش رو به رو هستند که امکان پرداخت هزینه ترک اعتیاد با بیمه وجود دارد یا خیر.

در این خصوص باید اشاره کنیم که بیمه درمانی در انواع مختلف آن برخی از خدمات ترک مواد مخدر را تحت پوشش قرار می دهد و کسانی که در پوشش بیمه قرار گرفته اند امکان استفاده از بیمه را خواهند داشت و میتوانند تا حدودی هزینه های خود را کاهش دهند.

هزینه  ترک اعتیاد
هزینه  ترک اعتیاد

کدام هزینه ترک اعتیاد با بیمه پرداخت می شوند؟

در رابطه با بیمه و شرایط استفاده از آن در خصوص ترک اعتیاد باید اشاره کنیم که بیمه های درمانی معمولا هزینه بستری شدن در بیمارستان به منظور ترک مواد مخدر را متقبل نمی شوند و فقط آن دسته از هزینه ها را به بیماران پرداخت می کنند که مربوط به درمان سرپایی بیماران معتاد باشد.

کلام پایانی

با توجه به مسائلی که در خصوص بیمارستان برای ترک مواد مخدر بیان کردیم، باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب بیمارستان مناسب در این راستا بسیار حائز اهمیت است و باید حتما مراکزی را انتخاب کنید که شرایط ایده آل داشته باشند و به بهترین شکل عملیات ترک اعتیاد برای عزیزان شما را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما