روان درمانی

انواع روان درمانی

روان درمانی چیست و به چه منظوری انجام می شود؟ روان درمانگر به چه کسی گفته می شود؟ تعداد جلسات رواندرمانی چه قدر است؟ انواع روان درمانی کدام است؟ از روان درمانی برای برطرف کردن چه مشکلاتی استفاده می شود؟ با توجه به اینکه مجموعه دل آرام به صورت تخصصی در زمینه روانشناسی و روانپزشکی فعالیت دارد و تمامی امور مربوط به این بیماری ها را انجام می دهد، در وب سایت رسمی این مجموعه به بررسی روان درمانی می پردازیم تا به این شکل به اطلاعات شما همطونان عزیز بیفزاییم.

در میان انسان ها تعداد افراد بسیار زیادی از اختلالات و مشکلات روحی و روانی رنج می برند و یا مسائل پیچیده شخصیتی مواجه هستند که به مرور زمان و بر اساس مشکلات زندگی در آنها شکل گرفته است و یا ضربه های عاطفی باعث بروز انها شده است.

هر یک از این مسائل باید تحت درمان قرار بگیرند تا شخص بتواند یک زندگی سالم و موفقیت آمیز را تا پایان عمر خود تجربه کند. به عبارت دیگر درمان نشدن این مشکلات میتواند برای خود فرد، اطرافیان او و یا حتی سایر مردم جامعه که با او در ارتباط هستند، مشکل آفرین باشد.

به همین دلیل روان درمانی به میزان بسیار زیادی حائز اهمیت است و به جرات میتوان گفت که 85 درصد از مردم کشور ما و یا سایر نقاط جهان به آن نیاز دارند.

روان درمانی چیست و به چه منظوری انجام می شود؟

روان درمانی، صحبت درمانی و یا درمان روانشناختی در واقع به یک روش تخصصی و علمی گفته می شود که برای برطرف کردن گره های روانی افراد به کار می رود و افراد کمک می کند تا با شناسایی علائم مشکل زا در خود و مواجهه کردن با آنها بتوانند به بهبود یافتن شخصیت و وضعیت زندگی خود کمک کنند.

به عبارت دیگر درمان روانشناختی به درمان مشکلات و مسائلی مربوط می شود که بر اساس زندگی روزمره و در اجتماع برای انسان به وجود می آید و باعث ایجاد شرایط نامناسب روحی، روانی و عاطفی در آنها می گردد.

 

انواع روان درمانی

انواع روان درمانی به چه منظور انجام می شود؟

درمان روانشناختی در واقع برای برطرف کردن مسائل و مشکلاتی از قبیل زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • وسواس
  • استرس
  • آسیب های جسمی و روحی
  • اختلالات مربوط به کمبود محبت در افراد
  • برطرف کردن مشکلات مربوط به روابط اجتماعی و یا خانوادگی
  • اختلالات دو قطبی
  • اعتیاد
  • درمان اختلالات شخصیتی
  • درمان شخصیت وابسته
  • درمان شخصیت مرزی
  • بی اشتهایی
  • پرخوری عصبی
  • و….

با توجه به این بیماری هایی که توسط روان درمانی قابل درمان هستند، می توان گفت که این روش در درمان گستره بسیار وسیعی از بیماری های روحی و روانی و عاطفی، مفید و قابل استفاده است.

روان درمانگر به چه کسی گفته می شود؟

روان درمانگر در واقع به کسی گفته می شود که امور مربوط به روان درمانی را از صفر تا صد آن برای مراجعین انجام می دهند. این شخص باید تحصیلات دانشگاهی خود را در حوزه روان درمانی گذرانده باشد و از مدرک معتبر تحصیلی و تخصص کافی برخوردار باشد.

از طرف دیگر روان درمانگر باید از همه جوانب صلاحیت کافی داشته باشد و بتواند به بیماران کمک کند.

لازم به توضیح است که روان درمانگر در طول جلسات صحبت درمانی با بیمار همراه می ماند و به گفتگو و حل مشکلات با بیمار می پردازد و راه حل هایی را به او ارائه می کند.

تعداد جلسات رواندرمانی چه قدر است؟ ( جلسات تراپی چیست؟ )

جلسات تراپی در حالت کلی به جلساتی گفته می شود که میان بیمار و روان درمانگر برگزار می شود. این جلسات میتوانند به صورت اختصاصی، گروهی و یا خانوادگی برای متقاضیان برگزار شوند که معمولا در اکثر مراکز روانشناسی، طول مدت این جلسات در حدود 45 دقیقه الی یک ساعت است.

روان درمانگر در این جلسات به مشکلات روحی، رونی و عاطفی شخص و مسائل و بیماری های او پی می برد و سعی می کند که با ارائه راه حل های علمی و مناسب بیمار را به حل مشکلات خود سوق دهد.

آیا انواع روان درمانی در وضعیت بیماران موثر واقع می شود؟

بر اساس تحقیقات انجام شده در رابطه با این تکنیک، مشخص گردیده است که صحبت درمانی و یا همان روان درمانی تاثیر بسیار زیادی در برطرف شدن مشکلات و بیماری های اشخاص دارد و بسیار موثر واقع می شود.

اما باید به این مساله توجه داشته باشید که این تکنیک در مواقعی موثر واقع می شود که جلسات تراپی به صورت کامل برای بیمار سپری شود و شخص در جهت درمان خود مقاومت نکند و به توصیه ها و تمرین های روان درمانگر کاملا توجه داشته باشد.

در غیر این صورت درصد موفقیت آمیز بودن روان درمانی در بیماران کاهش می یابد.

به همین دلیل میزان موثر بودن آن در اشخاص به خود آنها نیز وابسته خواهد بود.

تعداد جلسات انواع روان درمانی

هر بیمار و یا شخص برای بهبود وضعیت خود به تعداد جلسات متفاوتی در این زمینه نیاز دارد. به همین دلیل نمی توان تعداد جلسات مشخصی را در نظر گرفت. اما لازم به ذکر است که وضعیت روحی و روانی بیماران و تلاش آنها برای بهبودی خود به میزان زیادی در تعدادد جلسات تاثیر گذار است و می تواند از جلسات آنها بکاهد.

از طرف دیگر باید به این مساله نیز اشاره کنیم که صحبت درمانی معمولا زمان بر است و یک دوره نسبتا طولانی مدت و مداوم برای آن نیاز است تا دوره درمانی تکمیل شود.

بخش پایانی

روان درمانی از بهترین روش های درمانی است که هر کسی ممکن است در طول زندگی خود بر اساس مشکلات و مسائلی که به وجود می آیند،  به آن نیاز پیدا کند. اگر قصد دارید که وضعیت شخصیتی، روحی و روانی خود را ارتقا دهید و به حفظ شخصیت و ساخت آن کمک کنید، توصیه می کنیم که اگر پزشک این روش درمانی را به شما تجویز کرده است، حتما آن را انجام دهید.

در مجموعه تخصصی دل آرام تهران این روش تحت حمایت بهترین روان درمانگر های متخصص برای شما همطونان عزیز انجام می شود که در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما در این خصوص تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما