نوروفیدبک

آیا نوروفیدبک تاثیر دارد؟

آیا نوروفیدبک تاثیر دارد؟ نوروفیدبک چیست؟ تاثیر نوروفیدبک بر مغز چگونه است؟ نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است؟ دوام و ماندگاری تاثیرات نوروفیدبک چه قدر است؟ چگونه میتوان مانع از بین رفتن تاثیرات نوروفیدبک شد؟ در مجموعه روانپزشکی دل آرام به بررسی تمامی این پرسش ها می پردازیم.

نوروفیدبک روشی نوین است که امروزه در علم روانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. این روش با استفاده از تجهیزات مخصوص و در شرایط مورد نیاز به کار برده می شود. در واقع برای انجام عملیات نوروفیدبک عملکرد مغز به صورت لحظه ای تحت بررسی قرار می گیرد و به کمک حسگرهایی که به پوست سر متصل می شوند، این امواج بر روی صفحه نمایشگر به نمایش در می آیند و امکان بررسی آنها ایجاد می گردد.

نمایش امواج مغزی بر روی مانیتور برای بیمار به صورت یک بازی کامپیوتری است که با مشاهده آنها بیمار می تواند امواج مغزی را تحت کنترل در آورد.

تاثیر نوروفیدبک بر مغز چگونه است؟

نوروفیدبک در کل هیچ تاثیری بر روی مغز نمی گذارد بلکه فقط ابزاری است که از طریق آن امواج مغزی نمایش داده می شوند و بیمار میتواند آنها را بر روی مانیتور مشاهده کند تا از وضعیت آنها مطلع شود.

نوروفیدبک که به آن نوروتراپی یا نوروبیوفیدبک نیز گفته می شود، به گونه ای است که از طریق آن میتوان ایجاد هر گونه تغییر در فرآیند های احساسی را دریافت و به کنترل آنها پرداخت.

آیا نوروفیدبک تاثیر دارد؟

بررسی های انجام شده در خصوص نوروبیوفیدبک نشان می دهد که این روش جدید روانپزشکی که به وفور مورد استفاده قرار می گیرد، تاثیرات چشم گیری بر روند درمان و بهبودی بیماران داشته است و حتی الممکن موجب کاهش علائم بیماری در بیماران گردیده است.

از این جهت امروزه در بسیاری از بیمارستان ها و یا مراکز روانپزشکی پیشرفته از این روش استفاده می شود. با این وجود چنانچه پزشک شرکت در جلسات نوروفیدبک را برای شما یا عزیزانتان تجویز کرد، توصیه می کنیم که حتما از این جلسات درمانی بهره مند گردید.

 

آیا نوروفیدبک تاثیر دارد؟
آیا نوروفیدبک تاثیر دارد؟

نوروفیدبک برای چه کسانی مناسب است؟

نوروفیدبک برای کسانی مناسب است که از مشکلات و بیماری های ذکر شده در زیر رنج می برند و پزشک روانپزشک استفاده از این روش را بر حسب بیماری و شرایط آنها تجویز کرده است:

  • افرادی که با مشکلات ترس و اضطراب مواجه اند
  • کسانی که مبتلا به بیش فعالی هستند
  • افرادی که مبتلا به اختلالات یادگیری اند
  • بیمارانی که ثبات خلق و خوی ندارند
  • بیماران دو قطبی
  • کودکان، نوجوانان و بزرگسالان
  • کسانی که مبتلا به مصرف مواد مخدر هستند
  • افرادی که با اختلال کمبود توجه رو به رو هستند
  • کسانی که مبتلا به افسردگی اند
  • افراد مبتلا به میگرن
  • کسانی که اختلال خواب دارند
  • و…

دوام و ماندگاری تاثیرات نوروفیدبک چه قدر است؟

نوروفیدبک روشی است که تاثیرات و نتایج حاصل از آن به صورت دائمی بر روی بیماران نمی ماند و پس از مدتی ممکن است که نتایج حاصل از این روش درمانی از بین بروند.

اما در صورتی که دوره درمانی این روش به صورت کامل و بدون وقفه طی شود، این امکان وجود دارد که از نتایج حاصل از آن بتوان به مدت 10 سال نیز بهره مند شد.

چگونه میتوان مانع از بین رفتن تاثیرات نوروفیدبک شد؟

برای انکه شما عزیزان بتوانید شاهد دوام و ماندگاری بیشتر نتایج این روش درمانی باشید، توصیه می کنیم که جلسات و دوره درمانی این روش را به صورت کامل طی کنید.

دوام و ماندگاری تاثیرات نوروفیدبک به صورت کلی به مرکز درمانی، متخصص روانپزشک و مداومت در طی کردن جلسات درمانی بستگی دارد که با دقت کردن به این موارد و رعایت آنها میتوانید به مدت ذکر شده از نتایج آن استفاده کنید.

تعداد جلسات نوروفیدبک چه قدر است؟

تعداد جلسات نوروفیدبک که برای بیماران باید انجام شود، برای هر بیمار متفاوت است و بر اساس وضعیت بیماران و میزان حاد بودن مشکل آنها ممکن است که تعداد جلسات کم یا زیاد شوند.

معمولا بیماران برای دریافت نتیجه موثر از این روش درمانی به انجام 20 الی 40 جلسه نوروفیدبک نیاز خواهند داشت که این جلسات دارای مدت زمان 30 الی 45 دقیقه هستند و هفته ای 2 الی 3 مرتبه باید برای بیمار انجام شوند.

آیا تاثیرات نوروفیدبک موجب بهبودی بیماران می شود؟

تاثیرات نوروفیدبک در بسیاری از مواقع موجب بهبودی بیماران می شود اما در برخی از مواقع نیز ممکن است که این روش درمان کامل بیماری های مختلف را موجب نشود بلکه فقط باعث کاهش عوارض و علائم بیماری در بیماران گردد.

به همین دلیل نباید انتظار درمان کامل از این روش را داشته باشید و در این زمینه میتوانید از پزشک نیز مشورت بگیرید.

بهره بردن از تاثیرات نوروفیدبک در بیمارستان دل آرام

در صورتی که قصد دارید در بهترین شرایط از روش نوروبیوفیدبک استفاده کنید و نتیجه مناسبی از آن دریافت نمایید، توصیه می کنیم که به بیمارستان دل آرام تهران مراجعه کنید و توسط بهترین متخصصین و با به کار بردن بهترین تجهیزات از این روش درمانی استفاده نمایید.

بیمارستان دل آرام امکان استفاده از بیمه تکمیلی را فراهم کرده است و انواع مختلف خدمات درمانی روانپزشکی را ارائه می دهد که پزشکان این مجموعه متخصص و فوق تخصص هستند.

با گرد آمدن تمامی این شرایط در کنار هم و در بیمارستان دل آرام مطمئنا بهترین نتایج را دریافت می کنید.

کلام پایانی

حال که پاسخ این پرسش را دریافتید که آیا نوروفیدبک تاثیر دارد و یا خیر، در صورتی که این روش برای شما یا عزیزانتان از سوی پزشک تجویز شده است، حتما آن را به کار ببرید تا موجب بهبودی خود یا عزیزانتان باشید.

فراموش نکنید که میان جلسات درمانی وقفه ایجاد ننمایید و به شکل کاملا مرتب جلسات را سپری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات ما در مجموعه دل آرام، از طریق تلفن های تماس یا سایر راه های ارتباطی با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما