دانستنی

شرایط بستری در بیمارستان روانپزشکی

آیا می خواهید بدانید که شرایط بستری در بیمارستان روانپزشکی چیست؟ آیا می دانید چه کسانی به بستری شدن در بیمارستان اعصاب و روان نیاز دارند؟ اگر میخواهید هزینه بستری در بیمارستان روانی دولتی و خصوصی را بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه بمانید.

بیمارستان روانپزشکی به صورت کلی به مراکز درمانی گفته می شود که به صورت اختصاصی و تخصصی در زمینه درمان و رسیدگی به بیماری های اعصاب و روان فعالیت دارند و به ارائه سایر خدمات پزشکی که مربوط به بخش های دیگر بدن انسان هستند، نمی پردازند.

در یک بیمارستان روانپزشکی از خدمات درمانی مختلفی میتوان بهره مند شد که هر بیمار بر اساس شرایط به یکی از این خدمات درمانی نیاز پیدا خواهد کرد. مراکز درمانی در این زمینه باید از تجهیزات و امکانات کافی برخوردار باشند تا در شرایط مناسب به وضعیت بیماران رسیدگی کنند.

کسب اطلاع از شرایط بستری در بیمارستان روانپزشکی موضوع مهمی برای کسانی است که از این نوع بیماران در خانواده خود دارند.

شرایط بستری در بیمارستان روانپزشکی

بستری شدن در بیمارستان روانپزشکی مساله ای نیست که همه به آن نیاز داشته باشند بلکه فقط افرادی که از بیماری های اعصاب و روان رنج می برند، به آن نیازمند خواهند بود که البته تمامی این بیماران نیز به بستری شدن احتیاج ندارند. با این وجود اصلی ترین شرایط بستری شدن در بیمارستان روانی را میتوان از قبیل زیر در نظر گرفت:

تجویز بستری شدن از سوی پزشک متخصص روانپزشک

اولین و مهمترین شرایطی که برای بستری شدن در بیمارستان روانی مورد نیاز است، تجویز نیاز به انجام این کار از سوی پزشک روانپزشک متخصص برای بیمار مورد نظر است.

در واقع بیمارانی که نسخه و تجویز پزشک برای بستری شدن را نداشته باشند امکان انجام این کار را نخواهند داشت. حال ممکن است که متخصص روانپزشک از یک کلینیک روانپزشکی نسخه بستری صادر کرده باشد و یا این امکان نیز وجود دارد که پزشکان خود بیمارستان دستور بستری شدن را صادر کنند.

نیازمند بودن بیمار به رسیدگی و مراقبت مداوم

معمولا در مواقعی بستری شدن بیماران در این زمینه تجویز می شود که بیمار به مراقبت و رسیدگی مداوم نیاز داشته باشد و اگر بستری شدن او انجام نشود، وضعیت او حاد تر شود.

در چنین شرایطی بیمار در بیمارستان مورد نظر بستری می شود تا با استفاده از روش های درمانی مختلف وضعیت او تحت کنترل و مراقبت قرار بگیرد و در نهایت به بهبودی برسد.

حاد بودن وضعیت بیماران موثر در شرایط بستری در بیمارستان روانپزشکی

برخی از بیماران اعصاب و روان بر حسب نوع بیماری وضعیت حادی پیدا می کنند و یا در مواقع مختلف دچار حملات عصبی می شوند که در این حین بستری شدن آنها از سوی پزشک تجویز می شود تا حملات عصبی تحت کنترل قرار بگیرند و روش های درمانی لازم به کار برده شود.

به عنوان مثال: بیمارانی که وضعیت حادی پیدا می کنند و دچار حملات عصبی می شوند، ممکن است که از افراد موجی در جبهه های جنگ باشند و یا افرادی که از بیماری دو قطبی رنج می برند.

 

شرایط بستری در بیمارستان روانپزشکی
شرایط بستری در بیمارستان روانپزشکی

خطرناک بودن وضعیت بیماران برای دیگر افراد

در بسیاری از مواقع بستری نشدن بیماران در بیمارستان باعث می شود که حضور آنها در جامعه به سایر افراد یا خانواده بیمار لطماتی را وارد کند و حضور آنها در جامعه خطرناک باشد. زیرا بیماری های روانی بسیار پیچیده هستند و برخی از انواع آنها خطرناک محسوب می شوند.

به عنوان مثال: بیمارانی که تحت تاثیر مصرف مواد مخدر و یا داروهای روان گردان دچار مشکلات روانی شده اند، بسیار خطرناک هستند و می توانند دیگران را دچار آسیب کنند.

بنابراین این بیماران باید تا زمان معین و مشخص تعیین شده از سوی پزشک در بیمارستان روانی بستری شوند تا بهبودی آنها به دست آید.

توانایی پرداخت هزینه بستری شدن در بیمارستان از سوی خانواده ها

یکی از مسائل بسیار مهم که از شرایط بستری شدن در بیمارستان روانی در نظر گرفته می شود، امکان پرداخت هزینه بیمارستان از سوی افراد است که متاسفانه امروزه بسیاری از هموطنان عزیز ما با مشکل در این رابطه مواجه اند و از عهده پرداخت هزینه بر نمی ایند.

لازم به توضیح است که هزینه بیمارستان های روانی همانند سایر انواع مراکز درمانی به صورت روزانه محاسبه می شود و هر چه تعداد شب و روز هایی که بیمار در آنجا بستری باشد، افزایش یابد، هزینه نیز بیشتر می شود.

علاوه بر آن باید اشاره کنیم که در حین بستری شدن بیماران در این مراکز بر حسب شرایط ممکن است که پرداخت قسمتی از هزینه در ابتدای کار لازم شود.

هزینه بستری در بیمارستان روانی دولتی

با توجه به مطالب ارائه شده در خصوص هزینه بستری در بیمارستان روانی باید اشاره کنیم که هزینه انجام این کار در مراکز دولتی و خصوصی با هم متفاوت هستند. مراکز دولتی روانپزشکی برای بستری شدن بیماران هزینه بسیار مقرون به صرفه و مناسبی را دریافت می کنند و در صورتی که بیمار خود را در این نوع بیمارستان ها بستری کنید به صرف هزینه اندکی نیازمند خواهید بود که البته اگر تحت پوشش بیمه های درمانی نیز باشید، مبلغ قابل پرداخت برای بستری شدن به میزان زیادی کاهش می یابد.

با این وجود میتوان بستری شدن در بیمارستان اعصاب و روان دولتی را برای کسانی که از اقشار متوسطه و فقیر جامعه محسوب می شوند، گزینه بسیار مناسبی در نظر گرفت.

هزینه بستری در بیمارستان روانی خصوصی

هزینه بستری در بیمارستان روانی خصوصی در مقایسه با دولتی بسیار بیشتر است. زیرا این مراکز از تعرفه آزاد برخوردارند و توسط اشخاص حقیقی اداره می شوند. اما از طرف دیگر خدمات روانپزشکی ارائه شده از سوی این مراکز بسیار مناسب تر است و تجهیزات بیشتری در انها استفاده می شود.

کسانی که از شرایط مالی خوبی برخوردار باشند و به کیفیت و تجهیزات و نحوه ارائه خدمات درمانی به میزان زیادی اهمیت می دهند، بهتر است تا از این نوع بیمارستان های روانی کمک دریافت کنند و بیمار خود را در آن ها بستری نمایند.

لازم به توضیح است که بیمارستان روانی خصوصی نیز همچون مراکز دولتی امکان استفاده از بیمه درمانی را خواهد داشت.

کلام پایانی در مورد شرایط بستری در بیمارستان روانپزشکی

شرایط بستری در بیمارستان روانپزشکی را در بخش های فوق تحت بررسی قرار دادیم. چنانچه به انجام این کار نیازمند هستید، امکان بستری کردن بیمار خود را در مجموعه درمانی روانی دل آرام خواهید داشت. دل آرام یک مرکز خصوصی است که پیشرفته ترین تجهیزات درمانی را دارد و با بهترین متخصصین روانپزشک همکاری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
تماس فوری با ما